Πλήγμα για την καριέρα σας οι…περίεργοι επαγγελματικοί τίτλοι

επαγγελματική καριέρα

Πλήγμα για την καριέρα σας οι…περίεργοι επαγγελματικοί τίτλοι

Τετ, 15/04/2015 - 13:47 -- prosongr

Γιατί οι ασυνήθιστοι επαγγελματικοί τίτλοι λειτουργούν αρνητικά για σας και την επιχείρησή σας.

του Ντάνιελ Μπούκσπαν

Μπορεί να νομίζετε ότι επαγγελματικοί τίτλοι όπως «Χάκερ Ανάπτυξης» και «Διευθύνων Σύμβουλος Των Πάντων» ακούγονται πνευματώδεις και δροσεροί. Αλλά ενδέχεται να βλάψουν την επιχείρησή σας – και τις μελλοντικές προοπτικές απασχόλησής σας.

Από τότε που η πρώτη επαναστατική ιδέα κατέστη πολυχρησιμοποιημένη παλιά έννοια, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους ευφημισμούς για φρεσκάρουν αυτό που πλέον έχει παραμείνει στάσιμο. Είτε το ονομάσουμε ‘rebranding’ είτε «αναπροσανατολισμό», είναι σαν να τοποθετούμε μια παλιά φωτογραφία σε μια νέα κορνίζα, ελπίζοντας να μην την παρατηρήσει κανείς.

Η Λίζα Μέριαμ είναι σύμβουλος ονοματοδοσίας εμπορικού σήματος και έχει παρατηρήσει το φαινόμενο αυτό στους επαγγελματικούς τίτλους. Και φυσικά δεν εντυπωσιάστηκε.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, οι εταιρείες dotcom επινόησαν ανόητους τίτλους, όπως Επικεφαλής e-Wrangler. Αλλά τώρα πλέον φαίνεται ότι η πρακτική αυτή έχει γίνει της μόδας, με τίτλους όπως Λογιστής Νίντζα ή Υπερασπιστής Εμπορικού Σήματος. Κανείς δεν ονομάζεται πλέον «πωλητής» – αντ’ αυτών, υπάρχουν οι «διαχειριστές λογαριασμού», λέει η Μέριαμ.

Όμως, τί το κακό υπάρχει στο να δοθεί σε μια συνηθισμένη θέση εργασίας ένας νέος τίτλος; Δεν είναι αθώα αυτή η ενέργεια;

Όχι ακριβώς. Οι «δημιουργικοί» επαγγελματικοί τίτλοι όχι μόνο μπερδεύουν τους πελάτες, αλλά μπορούν επίσης να βλάψουν σοβαρά άτομα που αναζητούν εργασία στην ψηφιακή εποχή. «Κανείς δε διαβάζει βιογραφικά – ψάχνουμε βάσεις δεδομένων χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά και αν το βιογραφικό σας εμφανιστεί στην αναζήτηση, τότε το μελετάμε – οπότε, κανείς δεν εντυπωσιάζεται με πνευματώδεις επαγγελματικούς τίτλους», έγραψε στο LinkedIn ο Χένρι Γκόλντμπεκ, πρόεδρος μιας εταιρείας προσλήψεων στο Βανκούβερ. Επισήμανε ότι στη βάση δεδομένων των υποψηφίων του, υπάρχουν επτά άτομα με βιογραφικά που περιλαμβάνουν τον τίτλο «νίντζα» – αλλά δεν έχει πάρει συνέντευξη από κανένα.

Το Fortune αναζήτησε τα σχόλια της επιχειρηματικής κοινότητας και ανακάλυψε ποιες πανάρχαιες θέσεις εργασίας έχουν «αναπροσανατολιστεί» ως επαγγέλματα αιχμής του μέλλοντος.

Σύμβουλος Πρώτων Εντυπώσεων

Το All About People είναι μια εταιρεία προσωπικού και προσλήψεων που εδρεύει στο Φοίνιξ της Αριζόνα. Έχει βρει εργασία σε 25.000 υποψηφίους, και η συνιδρύτρια Σέρι Μίτσελ ανέφερε ότι έχει δει πολλές παραδοσιακές θέσεις εργασίας που παρουσιάζονται στον 21ο αιώνα με νέους τίτλους.

«Παλιότερα άκουγε κανείς για ρεσεψιονίστ» είπε. «Ένας σύγχρονος τρόπος περιγραφής αυτών των εργαζομένων είναι να τους αποκαλούμε «Συμβούλους Πρώτων Εντυπώσεων».

Επικεφαλής Συνωστισμού

Η Appstem είναι μια εταιρεία σχεδιασμού και ανάπτυξης λογισμικού με γραφεία στο Σαν Φρανσίσκο και το Σαν Ντιέγκο. Ο διευθύνων σύμβουλος Ρόμπερτ Άρμστρονγκ είπε ότι οι επαγγελματικοί τίτλοι στο χώρο της τεχνολογίας έχουν γίνει τόσο αφηρημένοι ώστε σχεδόν δεν βγάζουν νόημα, κυρίως ο τίτλος του «διευθυντή έργου».

«Κάθε φορά που παίρνουμε συνέντευξη από κάποιον διευθυντή έργου, διασκεδάζω με τους τίτλους που βλέπω στα βιογραφικά», είπε και ανέφερε τίτλους όπως «Υπεύθυνος Επιτυχίας Πελατών», «Δικηγόρος Πελατών» και «Επικεφαλής Συνωστισμού».

Χάκερ Ανάπτυξης

Η Connectifier είναι μια εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σε θέματα ανθρωπίνου δυναμικού με έδρα στο Όραντζ Κάουντι της Καλιφόρνια. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Τζον Τζέρσιν είπε ότι η τεχνολογική ορολογία είναι πλέον τόσο διάχυτη, που έχει διεισδύσει και στους επαγγελματικούς τίτλους των μη-τεχνολογικών τμημάτων του γραφείου.

«Οι θέσεις στο μάρκετινγκ, ιδίως στον τομέα τεχνολογίας, όπου οι εταιρείες είναι συνήθως νεοσυσταθείσες και έχουν ως στόχο να αναπτυχθούν γρήγορα, χρησιμοποιούν επαγγελματικούς τίτλους όπως «Διευθυντής Ανάπτυξης» ή «Χάκερ Ανάπτυξης», είπε. «Ολόκληρες εταιρείες έχουν εμφανιστεί, όπως η GrowthHackers.com, προσφέροντας υποστήριξη σε αυτό το νέο είδος μάρκετινγκ».

Διευθύνων Σύμβουλος Των Πάντων

Η Royce Leather είναι μια εταιρεία δερμάτινων ειδών με έδρα στο Σίκαουκους του Νιού Τζέρσεϊ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Άντριου Ρόις Μπάουερ, η εταιρεία είχε στο παρελθόν έναν υπεύθυνο Ανθρώπινου Δυναμικού, ένα διευθυντής εξυπηρέτησης πελατών, έναν ελεγκτή, ένα λογιστή και ένα διευθυντή πωλήσεων. Όμως οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους αλλάζουν και οι επαγγελματικοί τίτλοι και τώρα η εταιρεία έχει έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο Πληροφόρησης, έναν Διευθύνοντα Σύμβουλο Πελατών, έναν Οικονομικό Διευθυντή και έναν Γενικό Διευθυντή Πωλήσεων.

«Η δουλειά μας βασίζεται στην ενδυνάμωση των εργαζομένων και τη μεταφορά εξουσίας στους άλλους», είπε. «Οι ευφημισμοί επιτρέπουν στην εταιρεία μου να έχει μεγαλύτερη επιρροή και γεννούν στους υπαλλήλους μου την πεποίθηση ότι οι θέσεις εργασίας τους είναι πολύ πιο σημαντικές απ’ όσο φαίνεται επιφανειακά».

Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€

 

Πλήγμα για την καριέρα σας οι…περίεργοι επαγγελματικοί τίτλοι

 

 

Το Βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το!