Η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε ότι από Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου ξεκινά η υποχρεωτική αποδοχή πληρωμών IRIS σε όλες τις συναλλαγές με ιδιώτες (B2C). Με το νέο πλαίσιο ενσωματώνονται επίσημα τα συστήματα Instant Payments στα ταμειακά συστήματα, διασφαλίζοντας την αρχή:
«Είσπραξη πληρωμής (κάρτα ή IRIS) – Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα».
Οι νέες αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, οριστικοποιούν τις τεχνικές προδιαγραφές για τη διασύνδεση επιχειρήσεων – Φορολογικής Διοίκησης.
Ποιες τεχνικές αλλαγές έρχονται
Οι αποφάσεις επικαιροποιούν τα πρωτόκολλα διασύνδεσης των αποφάσεων Α.1098/2022 και Α.1155/2023. Πλέον καθορίζεται ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα αποδέχονται άμεσες πληρωμές IRIS μέσω:
-
Τερματικού POS
-
Υπηρεσιών Παρόχων Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
Προθεσμίες συμμόρφωσης – Ποιοι πρέπει να προσαρμοστούν έως 28/11/2025
Η ΑΑΔΕ θέτει συγκεκριμένες προθεσμίες:
1. Πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών (Acquirers & NSPs)
Οφείλουν να υποβάλουν επικαιροποιημένη Δήλωση Συμμόρφωσης μέχρι 28 Νοεμβρίου 2025.
2. Επιχειρήσεις ΦΗΜ, POS, ERP
Εταιρείες εισαγωγής, κατασκευής, εμπορίας ή τεχνικής υποστήριξης ταμειακών συστημάτων (ΦΗΜ) και ERP πρέπει να καταθέσουν Δήλωση Συμβατότητας μέχρι την ίδια ημερομηνία.
Πού θα απευθύνονται οι επιχειρήσεις για βοήθεια
Η ΑΑΔΕ δίνει δύο κανάλια επικοινωνίας:
-
Τηλεφωνικά στο 1521 (χωρίς χρέωση, 07:00–20:00)
-
Ψηφιακά στο my1521, επιλέγοντας:
Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση