Breaking news

Συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην αυριανή απεργία
A

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) πραγματοποιεί τρίωρες στάσεις εργασίας από σήμερα, Τρίτη 6 Ιουνίου έως την Παρασκευή 15 Ιουνίου, με στόχο την αποτροπή της διενέργειας της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, «οι στάσεις εργασίας αφορούν την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας στο πλαίσιο αποτροπής της παρακολούθησης μαθημάτων από αξιολογητές».

Πιο αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ έχει ως εξής: 

 «Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε υλοποίηση της απόφασης της ΓΣ Προέδρων των ΕΛΜΕ (11-02-23), προκηρύσσει 3ώρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Τρίτη 06/06 έως και Πέμπτη 15/06 στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κ.λπ.)».

Υπενθυμίζεται ότι και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) ανακοίνωσε ότι πραγματοποιεί τρίωρες στάσεις εργασίας από την περασμένη Πέμπτη έως και την Πέμπτη 15 Ιουνίου, με στόχο την αποτροπή της διενέργειας της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης.

Τι είναι η αξιολόγηση - Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί 

Σε ένα υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, το υπουργείο Παιδείας αντί να προωθήσει λύσεις για την στήριξης της Παιδείας, στήνει έναν μηχανισμό που:

  1. Αξιολογεί ατομικά τον εκπαιδευτικό στη λογική του «επιθεωρητισμού», έτσι όπως τον ζήσαμε πριν δεκαετίες. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Διευθυντές των σχολείων, αντί να γίνουν υποστηρικτές των εκπαιδευτικών, μετατρέπονται σε επιθεωρητές.
  2. Οι εκπαιδευτικοί, τα σχολεία, οι μαθητές, μέσω της βαθμολόγησής τους, κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις βαθμίδες. Με αυτόν τον τρόπο, «τα κακά της εκπαίδευσης» χρεώνονται στο σχολείο, στον εκπαιδευτικό, στον μαθητή και την οικογένεια του, και η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της.

Παράλληλα, η εμπειρία από το εξωτερικό δείχνει πως το επόμενο βήμα είναι η σύνδεση της χρηματοδότησης κάθε σχολείου και εκπαιδευτικού με τη βαθμολογία του: δημιουργούνται τα «καλά» σχολεία που αμείβονται, τα «κακά» σχολεία που πρέπει να βρουν χορηγίες για να επιβιώσουν.

Ο εκπαιδευτικός βρίσκεται υπό διαρκή πίεση, με ένα τεράστιο γραφειοκρατικό έργο να «πέφτει» στις πλάτες του εις βάρος της παιδαγωγικής δουλειάς. Μέσα στο σχολείο κυριαρχεί ο φόβος, ο ανταγωνισμός, η γραφειοκρατία και ο αυταρχισμός, εις βάρος της χαράς, της συνεργασίας, της παιδαγωγικής δημιουργίας, της δημοκρατίας. Τέτοια φαινόμενα έχουν οδηγήσει σε μαζικές παραιτήσεις εκπαιδευτικών στη Γερμανία, στην Αμερική, στην Αγγλία και άλλες χώρες που διαχώρισαν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς και τώρα ψάχνουν προσωπικό.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις