Breaking news

Βιβή  Χαραλαμπογιάννη
A

Άκρως αποκαλυπτική ήταν η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή  Χαραλαμπογιάννη, μιλώντας σήμερα το πρωί στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84» σχετικά με την πορεία των προσλήψεων στο δημόσιο και τον εκσυγχρονισμό του ΑΣΕΠ.

Η υφυπουργός αναφέρθηκε στην καθυστέρηση που υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια, καθώς από την ώρα που θα έπαιρνε το «οκ» μία πρόσληψη μέχρι την ώρα που θα διοριζόταν κάποιος στη θέση αυτή μπορεί να χρειαζόντουσαν μέχρι και 3 ολόκληρα χρόνια. Το υπουργείο Εσωτερικών επιχειρεί να λύσει φέτος για πρώτη φορά το ζήτημα αυτό παρεμβαίνοντας σε δύο άξονες:

Πρώτον, ο 2ος πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ ο οποίος έγινε με απόλυτα ψηφιακό τρόπο με αποτέλεσμα τα αποτελέσματα να έχουν ήδη εκδοθεί. Η κα. Χαραλαμπογιάννη αποκάλεσε «επανάσταση για το ελληνικό Δημόσιο» τον διαγωνισμό αυτό, ο οποίος όπως δήλωσε ήταν πρωτόγνωρος τόσο για τους υποψήφιους όσο και για το ΑΣΕΠ.

Δεύτερον, όπως αποκάλυψε για πρώτη φορά η υφυπουργός, επιχειρείται ο εκσυγχρονισμός των πληροφοριακών συστημάτων του ΑΣΕΠ με τη δημιουργία μίας καινούργιας πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων και επεξεργασίας αποτελεσμάτων.

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού προσλήψεων για το 2026 που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες η κα. Χαραλαμπογιάννη επανέλαβε πως στόχος είναι οι θέσεις αυτές να καλυφθούν εντός του επόμενου έτους. 

Η δήλωση της υφυπουργού 

Αναλυτικά, η κα. Χαραλαμπογιάννη δήλωσε: 

«Ο εκσυγχρονισμός του ΑΣΕΠ θα μας δώσει την ταχύτητα που θέλουμε στο κομμάτι των προσλήψεων. Αυτή την πενταετία εγκρίνονται προσλήψεις. Το πρόβλημα είναι ότι οι επιτυχόντες δεν αναλαμβάνουν  γρήγορα τα  καθήκοντά τους γιατί οι διαδικασίες είναι βαριές και τα πληροφοριακά συστήματα παλιά. Επομένως , έπρεπε να παρέμβουμε και εκεί. Ο πρόσφατος  πανελλήνιος γραπτός  διαγωνισμός που έγινε με απόλυτα ψηφιακό τρόπο, ήταν μια επανάσταση για το ελληνικό Δημόσιο.

»Όλο αυτό θα επιδιώξουμε και με τον εκσυγχρονισμό των πληροφοριακών συστημάτων του ΑΣΕΠ, επί της ουσίας δηλαδή μία καινούργια πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων και επεξεργασίας αποτελεσμάτων, θα αντιστρέψει το χρονοδιάγραμμα. Συνήθως χρειαζόταν 2 και 3 χρόνια για να ικανοποιηθεί μία πρόσληψη. Εμείς πάμε να ικανοποιήσουμε εκατοντάδες χιλιάδες προσλήψεις μέσα σε ένα έτος. Από την ώρα που εγκρίνονται να καταφέρουμε μέσα στο επόμενο έτος αυτοί οι άνθρωποι να έχουν απορροφηθεί».

Αξιολόγηση του δημοσίου από τους πολίτες

Εκτός του ΑΣΕΠ η κ. Χαραλαμπογιάννη αναφέρθηκε και στην αξιολόγηση του δημοσίου από τους πολίτες λέγοντας: «Θα είναι μία πάγια διαδικασία που θα δίνει το λόγο στους πολίτες , στο πλαίσιο μίας “σφυγμομέτρησης”, ώστε να μπορέσουν όλοι οι φορείς του δημοσίου να αφουγκραστούν τα τυχόν προβλήματα που μπορεί να δημιουργούνται στις συναλλαγές. Θα αναδεικνύει το αν είμαστε γενικά ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες του δημοσίου και όχι από μία συγκεκριμένη. Πιάνουμε επί της ουσίας τον παλμό των πολιτών . Ανακοινώσαμε την πρώτη αξιολόγηση τον Μάιο και δεσμευτήκαμε ότι αυτό θα γίνεται δύο φορές τον χρόνο. Τηρώντας αυτή τη δέσμευση,  τον Νοέμβριο θα ξεκινήσει το δεύτερο κύμα».

Σχολιάζοντας τις χαμηλές και υψηλές βαθμολογίες η υφυπουργός δήλωσε: «Στην πρώτη φάση διαπιστώθηκε ότι οι πολίτες είχαν ιδιαίτερες ”γκρίνιες” για συγκεκριμένους τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό είναι λογικό γιατί αφορά την  “αδιαμεσολάβητη” επαφή του πολίτη στην καθημερινότητα. Για παράδειγμα, μπορεί να μην πάμε όλοι στον ΕΦΚΑ, όμως, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό, τα ζούμε όλοι. Εκεί υπήρξαν  μερικές χαμηλές βαθμολογίες. Αντιθέτως, βαθμολογηθήκαμε θετικά στις  ψηφιακές υπηρεσίες τόσο του ΕΦΚΑ όσο και της ΑΑΔΕ.   Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τη σύγκριση της πρώτης με την δεύτερη αξιολόγηση, τα  μηνύματα που πήραμε όλοι οι φορείς του δημοσίου και εν συνεχεία να ελέγξουμε αν αυτό το εξάμηνο επήλθαν κάποιες αλλαγές στη βαθμολογία των πολιτών».

Όσον αφορά το project μετασχηματισμού δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων η ίδια δήλωσε: «Το μεγαλύτερο project  είναι το κομμάτι του μετασχηματισμού των δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων. Έχει σημασία να προσαρμοζόμαστε στις νέες συνθήκες με  γρήγορο τρόπο. Με αυτό το σκεπτικό, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης,  έχουν έως τώρα πραγματοποιηθεί περισσότερες από 200.000 εκπαιδεύσεις. Στόχος μας είναι να φτάσουμε τις 225.000 μέχρι το τέλος του χρόνου και έως τον επόμενο Αύγουστο να προστεθούν τουλάχιστον άλλες  50.000 εκπαιδεύσεις . Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό κομμάτι γιατί αφορά τον τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερες στις νέες απαιτήσεις-προκλήσεις».

Τέλος, για την ψηφιακή κάρτα εργασίας στο δημόσιο η κα. Χαραλαμπογιάννη ανέφερε: «Το επόμενο μεγάλο  στοίχημα για εμάς είναι, εντός του 2026,  να υπάρχει μία καθολική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας στο Δημόσιο. Υπάρχουν φορείς που διαθέτουν  ψηφιακή κάρτα και ένα μεγάλο ποσοστό έχει χειρόγραφη τήρηση του ωραρίου εργασίας. Επομένως, για εμάς είναι κρίσιμο να προχωρήσει,  ενεργοποιώντας το HRMS, το καινούργιο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα του δημοσίου όπου εκεί θα τηρείτε όλη η πληροφορία για την υπηρεσιακή κατάσταση των υπαλλήλων. Μέσα από εκεί θα γίνεται η αξιολόγηση, θα υπάρχουν τα κομμάτια της υπηρεσιακής τους εξέλιξης, θα περιλαμβάνεται το κομμάτι των πειθαρχικών. Άρα,  εκεί θα τηρείται και το ωράριο.  Το HRMS θα ενεργοποιηθεί περί τα μέσα  Νοεμβρίου του 2005, επομένως, εντός του  2026, θα μπορούμε να ξεδιπλώσουμε και την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας, καθολικά στο δημόσιο. Είναι πάρα πολύ σημαντικό, τόσο το κομμάτι της τήρησης του ωραρίου όσο και αυτό  της τήρησης των υπερωριών των υπαλλήλων , με φερεγγυότητα».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις