Breaking news

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Τι αλλάζει στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων οχημάτων
A

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την Πέμπτη στοχευμένες αλλαγές στους κανόνες για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) από νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, με στόχο να στηρίξει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε μια περίοδο έντονων τεχνολογικών αλλαγών και αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού.

Η πρόταση, που υποβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπερψηφίστηκε με 458 ψήφους υπέρ, 101 κατά και 14 αποχές.

Βασική αλλαγή είναι η εισαγωγή μεγαλύτερης ευελιξίας στους στόχους εκπομπών για την περίοδο 2025–2027. Συγκεκριμένα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν πλέον να υπολογίζουν τη συμμόρφωσή τους με βάση τον μέσο όρο της τριετίας, αντί να αξιολογούνται κάθε έτος ξεχωριστά. Η ρύθμιση αυτή δίνει τη δυνατότητα αντιστάθμισης πιθανών αποκλίσεων στις αρχές της περιόδου με καλύτερες επιδόσεις στο τέλος της.

Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, οι εκπομπές CO₂ από καινούργια οχήματα στην ΕΕ θα πρέπει να μειωθούν κατά 15% μεταξύ 2025 και 2029, σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Οι στόχοι τίθενται ανά πενταετία, με ετήσια παρακολούθηση της προόδου.

Η συγκεκριμένη τροποποίηση αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου σχεδίου βιομηχανικής πολιτικής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, το οποίο παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 5 Μαρτίου 2025. Είχε προηγηθεί ένας στρατηγικός διάλογος υπό την πρόεδρο της Επιτροπής, Ursula von der Leyen, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της βιομηχανίας και άλλων εμπλεκόμενων φορέων από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους.

Το κείμενο εγκρίθηκε με κατεπείγουσα διαδικασία, και πλέον απομένει η τελική έγκριση από το Συμβούλιο της ΕΕ, το οποίο έχει ήδη εκφράσει τη συναίνεσή του από τις 7 Μαΐου.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις