Breaking news

Υπουργείο Πολιτισμού: Μήνυση κατά παντός υπευθύνου για τη διαφήμιση Adidas στην Ακρόπολη
A

Το υπουργείο Πολιτισμού εξέδωσε ανακοίνωση για τη διαφήμιση που έκανε με τη χρήση drones πάνω από την Ακρόπολη η εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas.

Το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.

Επιπλέον το υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, από το υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνεται ότι:

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.

Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».

Αιχμηρές αντιδράσεις από ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

Αιχμηρές ήταν οι αντιδράσεις και των δύο κομμάτων σε ανακοινώσεις τους. Ειδικότερα, το ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά την ίδια στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει την προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Ενώ και οι δύο αναφέρονται στην απόφαση του υπουργείου να μη δώσει άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για να πραγματοποιήσει τα γυρίσματα της επερχόμενης ταινίας του, «Bugonia.

Η ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ

«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να «πατά» την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά», τονίζει το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του.

Και συνεχίζει: «Η Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή «έξυπνα» διαφημιστικά ευρήματα.

Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού.

Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;».

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

«Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που «πατά» πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς», τόνισε ο ΣΥΡΙΖΑ.

«Με ποιο κριτήριο έγινε η αποδοχή μίας τέτοιας πρότασης όταν τον περασμένο μήνα το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έδωσε άδεια στον σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο για τα γυρίσματα της ταινίας του στον αρχαιολογικό χώρο;», αναρωτιέται.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις