H Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) αποφάσισε την κήρυξη 48ωρης απεργίας στα Ε/Γ-Ο/Γ που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία, με έναρξη την Τρίτη 3 Ιουνίου από τις 00:01 έως και την Τετάρτη 4 Ιουνίου και ώρα 24:00.
Όπως αναφέρει η Ομοσπονδία «κανένα από τα καίρια προβλήματα των ναυτικών δεν έχει λυθεί». Κύριο αίτημά της είναι η στελέχωση των συγκεκριμένων πλοίων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και συνθήκες εργασίας του πληρώματος.
Σύμφωνα με την ΠΝΟ, την Δευτέρα 19 Μαΐου, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της, εκτιμήθηκαν εκ νέου τα προβλήματα που απασχολούν τους ναυτεργάτες στην επιβατηγό ναυτιλία, τα οποία και είχαν συμπεριληφθεί ως πρωτεύοντα αιτήματα κατά την εξαγγελία της τετραήμερης απεργίας από 22-25 Οκτωβρίου 2024.
Σε ανακοίνωση της σημείωνει ότι «Ενώ τότε από την πλευρά του ο ΣΕΕΝ, αλλά και ο προηγούμενος υπουργός Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδης είχαν δεσμευτεί ότι θα δοθούν λύσεις, δυστυχώς τα αιτήματά μας βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα».
ΠΝΟ: Καταγγέλλει υπερεργασία και υπερκόπωση στο κατά πολύ μειωμένο πλήρωμα
Η Ομοσπονδία αναφέρθηκε και στη συνάντηση που είχε με τον νέο υπουργό, Βασίλη Κικίλια, στις 22 Απριλίου 2025 στα γραφεία της, κατά τη διάρκεια της οποίας ετέθησαν υπόψη του τα ίδια προβλήματα που έχουν άμεση προτεραιότητα και πρέπει να υλοποιηθούν, ενημερώνοντάς τον ταυτόχρονα και για τη δέσμευση του προκατόχου του να δοθούν λύσεις.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι έχουν υπάρξει στο μεσοδιάστημα συναντήσεις μεταξύ του ΣΕΕΝ και αντιπροσωπείας της ΠΝΟ, με αντικείμενο συζήτησης τα:
- μεγάλης βαρύτητας και προτεραιότητας ζητήματα για τις διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος,
- τα εξπρές δρομολόγια, με το πιο σοβαρό από όλα την υποστελέχωση στα επιβατηγά οχηματαγωγά που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία.
«Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για αποκατάσταση της στελέχωσης των πλοίων της Αδριατικής, τα οποία παραμένουν υποστελεχωμένα, προκαλώντας έτσι υπερεργασία και υπερκόπωση στο κατά πολύ μειωμένο πλήρωμα, με αποτέλεσμα, όπως όλοι γνωρίζουμε, να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», επισημαίνει η ΠΝΟ.
Ολόκληρη η ανακοίνωση
«Την Δευτέρα 19 Μαΐου 2025, κατά την διάρκεια Συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, εκτιμήθηκαν εκ νέου τα προβλήματα που απασχολούν τους Ναυτεργάτες στην επιβατηγό ναυτιλία τα οποία είχαν συμπεριληφθεί ως πρωτεύοντα αιτήματα κατά την εξαγγελία της 4ημερης απεργίας 22-25 Οκτώβρη 2024. Ενώ τότε από την πλευρά του ο ΣΕΕΝ, αλλά και ο προηγούμενος Υπουργός Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδης, είχαν δεσμευτεί ότι θα δοθούν λύσεις, δυστυχώς τα αιτήματά μας βρίσκονται ακόμη σε εκκρεμότητα.
Στις 22 Απριλίου 2025, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της Ομοσπονδίας με τον νέο Υπουργό ΥΝΑΝΠ κ. Κικίλια, κατά την διάρκεια της οποίας ετέθησαν υπόψη του κ. Υπουργού τα ίδια προβλήματα που έχουν άμεση προτεραιότητα και πρέπει να υλοποιηθούν, ενημερώνοντάς τον ταυτόχρονα και για την δέσμευση του προκατόχου του να δοθούν λύσεις.
Παράλληλα, έχουν υπάρξει στο μεσοδιάστημα συναντήσεις μεταξύ του ΣΕΕΝ και αντιπροσωπείας της ΠΝΟ, με αντικείμενο συζήτησης τα μεγάλης βαρύτητας και προτεραιότητας ζητήματα για τις διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος, τα εξπρές δρομολόγια, με το πιο σοβαρό από όλα την υποστελέχωση στα επιβατηγά οχηματαγωγά που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ιταλία.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για αποκατάσταση της στελέχωσης των πλοίων της Αδριατικής, τα οποία παραμένουν υποστελεχωμένα, προκαλώντας έτσι υπερεργασία και υπερκόπωση στο κατά πολύ μειωμένο πλήρωμα, με αποτέλεσμα, όπως όλοι γνωρίζουμε, να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια και η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η Εκτελεστική Επιτροπή, συνεκτιμώντας όλα τα παραπάνω και με δεδομένο ότι κανένα από τα καίρια προβλήματα των Ναυτικών δεν έχει λυθεί, αποφάσισε την κήρυξη 48ωρης απεργίας στα Ε/Γ-Ο/Γ που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία, με έναρξη την Τρίτη 3 Ιουνίου από ώρα 00.01 έως την Τετάρτη 4 Ιουνίου και ώρα 24.00, με κύριο αίτημά μας την στελέχωση των ανωτέρω πλοίων, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και συνθήκες εργασίας των πληρώματος».