Ούτε και σήμερα θα μπορέσουν να βρουν ταξί στους δρόμους της Αττικής οι πολίτες, καθώς συνεχίζεται μέχρι και αύριο, Παρασκευή 30 Μαΐου στις 6:00 το πρωί η 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση που πραγματοποιούν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), η απεργία αποτελεί προϊόν της «συνεχιζόμενης άρνησης του κ. Κυρανάκη να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους «ήπιους» συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ» και προσθέτει πως «το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη».
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε μάλιστα την Δευτέρα 20 Μαΐου 2025 ανοικτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη, ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ».
Ο κ. Λυμπερόπουλος, πρόεδρος του ΣΑΤΑ, κατηγόρησε τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ανέτρεψε συμφωνίες που είχαν επιτευχθεί με τον πρώην υφυπουργό, Σταύρο Οικονόμου. Όπως υποστήριξε, οι εν λόγω συμφωνίες είχαν κατακτηθεί έπειτα από πολύμηνο διάλογο και αφορούσαν διορθώσεις και παρεμβάσεις υπέρ του κλάδου, οι οποίες, κατά τον ίδιο, είχαν αδικηθεί από προηγούμενες κυβερνητικές επιλογές.
«Ο κ. Κυρανάκης μέσα σε δύο μήνες αλλοίωσε και πήρε πίσω ό,τι είχαμε φτιάξει επί 9 μήνες με τον κ. Οικονόμου», δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι παρά τις προσπάθειες επικοινωνίας, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση από τον υφυπουργό.
Συνάντηση με τον Κυρανάκη
Ωστόσο να σημειωθεί εδώ πως χθες, ο αναπληρωτής υπουργός συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος, Λευτέρη Πετράκη, με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας και μέλη του ΣΑΤΑ, όπου διεξήχθη συζήτηση σε ένα «εποικοδομητικό κλίμα, με κοινή βούληση για διαρκή συνεργασία και ειλικρινή διάλογο». Όπως μετέδωσε το υπουργείο, συμφωνήθηκε η συνέχιση της τακτικής επικοινωνίας μεταξύ του υπουργείου και της Ομοσπονδίας, με στόχο την αναζήτηση δίκαιων και ρεαλιστικών λύσεων που θα ενισχύουν τη λειτουργικότητα του συστήματος μεταφορών.
Τέθηκαν, μεταξύ άλλων, ζητήματα που αφορούν: τη δυνατότητα ενίσχυσης των ψηφιακών ελέγχων για τις ειδικές άδειες, τη ρύθμιση της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, την επέκταση της δυνατότητας μετατροπής οχημάτων σε εννιαθέσια σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς και την τροποποίηση του ισχύοντος πλαισίου για τον αποχαρακτηρισμό οχήματος σε διάστημα ενός έτους, με στόχο τη διαμόρφωση πολιτικών που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του κλάδου και συμβάλλουν στη βελτίωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών.
Τα αιτήματα των οδηγών ταξί
Ειδικότερα, με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του κλάδου δηλώνουν ότι:
- «Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
- Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
- Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
- Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
- Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
- Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».
«Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο.