Το Εθνικό Σύστημα Υγείας εισέρχεται σε μια νέα ψηφιακή εποχή, με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, από την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου τίθεται σε εφαρμογή το νέο σύστημα κλεισίματος ραντεβού για τα νοσοκομεία και τις δομές του ΕΣΥ. Η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, προσφέροντας έναν πιο εύχρηστο και φιλικό τρόπο πρόσβασης.
Μέχρι σήμερα οι πολίτες μπορούσαν να κλείσουν ραντεβού είτε τηλεφωνώντας στο νοσοκομείο είτε στο 1535. Οι μέθοδοι αυτοί καταργούνται, ώστε να εξασφαλιστεί ενιαία καταγραφή, διαφάνεια και καλύτερος έλεγχος στη διαδικασία.
Νέος τρόπος για ραντεβού στο ΕΣΥ
Έτσι, από 1η Οκτωβρίου οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού δωρεάν:
- μέσω της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής 1566,
- της εφαρμογής MyHealth App
- και της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr.
Οι πολίτες θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν ραντεβού είτε τηλεφωνικά με τη δομή είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία. Παράλληλα από 1η Οκτωβρίου, όλα τα ραντεβού των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων θα πρέπει να αναρτώνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Επισημαίνεται πως τα ραντεβού στα νοσοκομεία θα αρχίσουν να προστίθενται σταδιακά από την 1η Οκτωβρίου και έως το τέλος του έτους θα έχουν ενταχθεί όλα στο νέο σύστημα. Ακόμα, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα MyHealth App η πρόσβαση γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet.
Ακόμα, οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού και στην ψηφιακή πλατφόρμα finddoctors.gov.gr με τους κωδικούς Taxisnet ή με τους κωδικούς ΑΗΦΥ (Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας) που έχουν λάβει από τον προσωπικό τους γιατρό.
Το 1566, που είναι ενεργό από τον Ιούλιο συγκεντρώνει όλη την πληροφόρηση για θέματα Υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω του 1566 ο πολίτης κλείνει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε γιατρό για ηλεκτρονική συνταγοράφηση, για προσωπικό γιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, για να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του θα βρει το φάρμακο που έχει ανάγκη, για το πώς θα παραλάβει τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους στο σπίτι του, για προληπτικά προγράμματα δημόσια υγείας, για πρόγραμμα εμβολιασμών και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας. Επίσης, το 1566 ενημερώνει τους πολίτες για υπηρεσίες που δικαιούνται (απογευματινά χειρουργεία, προληπτικές εξετάσεις) και έως τον Ιούνιο του 2026 θα καλύπτει όλες τις υπηρεσίες Υγείας.
Θεμιστοκλέους: «Αμεσότερη φροντίδα στον πολίτη»
«Ψηφιακή εποχή για το ΕΣΥ σημαίνει πιο άμεση και πιο απλή πρόσβαση για τον ασθενή», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους και εξήγησε τους τρόπους που θα κλείνονται τα ραντεβού αλλά και τα πολλαπλά οφέλη για τον πολίτη.
Χαρακτηριστικά, ο Μάριος Θεμιστοκλέους ανέφερε: «Σήμερα, στο ΕΣΥ εξετάζονται περισσότεροι από 500.000 πολίτες τον μήνα. Με τις αλλαγές που εισάγουμε και την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης στα νοσοκομεία που υλοποιούμε, ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τους 830.000 ασθενείς μηνιαίως, εξασφαλίζοντας ταχύτερη πρόσβαση και αμεσότερη φροντίδα για τον πολίτη».
Ο ίδιος σημείωσε ότι με το νέο σύστημα, στο εξής, όλα τα ραντεβού καταγράφονται σε μια ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα. «Έτσι εξασφαλίζεται ότι δεν χάνονται ραντεβού, δεν υπάρχει διπλή καταχώριση και ο πολίτης γνωρίζει με διαφάνεια πότε και πού θα εξυπηρετηθεί», σημείωσε ο υφυπουργός Υγείας και πρόσθεσε: «Χωρίς να χάνει τη σειρά του, χωρίς να αναμένει, αλλά με το ΕΣΥ να τον περιμένει».
Οι παραπάνω αλλαγές, σύμφωνα με τον Μάριο Θεμιστοκλέους, καταδεικνύουν τρία πράγματα: «Πρώτον, ότι το ΕΣΥ “μεγαλώνει”. Εξυπηρετώντας γρηγορότερα, περισσότερους. Δεύτερον, ότι το ΕΣΥ εκσυγχρονίζεται, απλοποιώντας διαδικασίες και διευκολύνοντας την πρόσβαση όλων μας σε αυτό. Τρίτον, ότι το ΕΣΥ λειτουργεί, έχοντας στο επίκεντρο έναν, τον ασθενή, δίνοντάς του με ακρίβεια την ώρα και την ημέρα που θα τον περιθάλψει και θα τον φροντίσει».
«Αυτό είναι το ΕΣΥ της νέας εποχής», επεσήμανε ο Μάριος Θεμιστοκλέους και τόνισε: «Είναι το όραμα μιας Πολιτείας που στέκεται με αμεσότητα και φροντίδα στο πλευρό του πολίτη της, όταν τη χρειαστεί. Και αυτό το όραμα ήρθε η ώρα στην Ελλάδα να μετουσιωθεί σε πράξη».