Θετικές αλλά και αρνητικές γνώμες κατέθεσαν οι 14.885 ασθενείς που συμμετείχαν στην αξιολόγηση των νοσοκομείων μετά τη νοσηλεία τους.
Το νέο σύστημα, με το οποίο οι πολίτες βαθμολογούν τις υπηρεσίες υγείας μέσω sms που λαμβάνουν μετά το εξιτήριό τους, ανέδειξε τόσο τις αδυναμίες όσο και τα θετικά στοιχεία των δημοσίων δομών.
Τα υπέρ και τα κατά του ΕΣΥ
Οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν από 14 Ιουλίου έως 3 Οκτωβρίου στα δημόσια νοσοκομεία –εκτός από τα παιδιατρικά, τα ογκολογικά και τα ψυχιατρικά– έδωσαν τη δική τους αξιολόγηση. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε Συνέντευξη Τύπου από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, η οποία θέλει να ενισχύσει τη συμμετοχή στο νέο εργαλείο, καθώς μόνο το 19% απάντησε μέσω sms.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις, η σίτιση αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού συγκέντρωσε το χαμηλότερο ποσοστό, μόλις 48%. Ακολούθησαν η επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού με 61%, η συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων με επίσης 61% και η καθαριότητα στους θαλάμους με 69%.
Αντίθετα, υψηλά ποσοστά ικανοποίησης κατέγραψαν οι υπηρεσίες που σχετίζονται με το ιατρικό προσωπικό:
- 92% για το επίπεδο και την επάρκειά του,
- 92% για τον εξοπλισμό,
- 91% για τις οδηγίες που δίνονται πριν το εξιτήριο,
- 84% για την εμπιστοσύνη στους γιατρούς και 79% για τους νοσηλευτές.
Ωστόσο, χαμηλότερη ήταν η αξιολόγηση του συντονισμού φροντίδας και συνεργασίας των τμημάτων με 77%, δείχνοντας ότι οι κλινικές δεν βρίσκονται πάντα σε συνεχή επικοινωνία.
Επίσης, παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με τις καρδιολογικές και χειρουργικές κλινικές να συγκεντρώνουν τα υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης, ενώ οι παθολογικές χαμηλότερα, με τη Θεσσαλονίκη να υπερέχει της Αττικής σε αυτόν τον τομέα.
Τα ψηφιακά ραντεβού
Όσον αφορά τα ψηφιακά ραντεβού με γιατρό μέσω της εφαρμογής myHealth App και της τηλεφωνικής γραμμής 1566, καταγράφεται συνεχής αύξηση, καθώς οι πολίτες εξοικειώνονται σταδιακά με τη νέα τεχνολογία για την κάλυψη των ιατρικών τους αναγκών.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, μέσα σε πέντε ημέρες λειτουργίας της τηλεφωνικής γραμμής 1566 και του myHealth App, οι πολίτες προχώρησαν σε πάνω από 200.000 ραντεβού για τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
Μέχρι σήμερα, το myHealth App έχει φτάσει τους 1,6 εκατομμύρια χρήστες, ενώ γιατροί του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα έχουν αναρτήσει στην πλατφόρμα τα διαθέσιμα ραντεβού τους.