Breaking news

Μαζική απόσυρση αυτοκινήτων στην Ελλάδα – Δες αν κινδυνεύει το δικό σου
A

Παλαιά, ρυπογόνα και επικίνδυνα αυτοκίνητα θα βρεθούν σύντομα εκτός ευρωπαϊκών δρόμων, καθώς ένα νέο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εισάγει υποχρεωτική απόσυρση για ΙΧ που δεν πληρούν βασικά πρότυπα ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.

Η Ελλάδα, με γερασμένο στόλο αυτοκινήτων, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας μετάβασης.

Η πρόταση ορίζει ότι από το 2026 θα ξεκινήσει η σταδιακή απομάκρυνση των οχημάτων με προδιαγραφές EURO 1, με πλήρη εφαρμογή έως το 2050, όταν και θα αποσυρθούν τα EURO 6. Αυτό σημαίνει πως ακόμη και αυτοκίνητα που σήμερα θεωρούνται σύγχρονα, σε λίγες δεκαετίες δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν.

Το σχέδιο περιλαμβάνει υποχρεωτική ανακύκλωση για μοντέλα που έχουν ακινητοποιηθεί για μεγάλο διάστημα, δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για πάνω από δύο χρόνια, απέτυχαν σε πολλαπλούς τεχνικούς ελέγχους ή απαιτούν επισκευές μεγαλύτερες από την εμπορική τους αξία.

Τα συγκεκριμένα οχήματα χαρακτηρίζονται «μη επισκευάσιμα» και δεν θα έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας.

Τα αυτοκίνητα που αποσύρονται άμεσα

Η ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) παρουσίασε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα απόσυρσης με βάση τις προδιαγραφές Euro:

  • Από το 2026 τα Euro 1 (1992-1996),

  • 2030: Euro 2 (1996-2000),

  • 2034: Euro 3 (2000-2005),

  • 2039: Euro 4 (2005-2010),

  • 2043: Euro 5 (2010-2015),

  • 2050: Euro 6 (2015 – σήμερα).

Η ανακοίνωση προκάλεσε έντονη αντίδραση στους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων, ειδικά σε όσους βασίζονται καθημερινά σε ΙΧ χαμηλής αξίας. Επαγγελματίες επισκευαστές εκφράζουν ανησυχία για μείωση εσόδων, ενώ υπάρχουν και αμφιβολίες για κοινωνική αδικία, καθώς δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα αγοράς νέου αυτοκινήτου.

Ωστόσο, η Ε.Ε. αφήνει ένα «παράθυρο»: εάν ο ιδιοκτήτης μπορεί να αποδείξει ότι θα επισκευάσει το αυτοκίνητο και θα το επαναφέρει σε ασφαλή κατάσταση εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, τότε μπορεί να το κρατήσει.

Στόχος της πολιτικής είναι η μείωση ρύπων, η αύξηση της οδικής ασφάλειας και η επιτάχυνση της μετάβασης σε ένα πιο βιώσιμο και σύγχρονο μοντέλο κινητικότητας.

Με μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα πάνω από 17 έτη, η χώρα καλείται να προσαρμοστεί γρήγορα, καθώς ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 12-13 έτη. Για όσους έχουν παλιά ή ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ήρθε η ώρα για έλεγχο.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις