Breaking news

google
A

Το παραδοσιακό μοντέλο αναζήτησης στο διαδίκτυο, δηλαδή η πληκτρολόγηση λέξεων-κλειδιών και η εξερεύνηση αποτελεσμάτων μέσα από links, εικόνες και αποσπάσματα, φαίνεται πως σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν, σύμφωνα με τη Google.

Όπως αποκάλυψε η εταιρεία στο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών της, το μέλλον της αναζήτησης κινείται προς την εποχή των «ψηφιακών πρακτόρων», εξελιγμένων βοηθών που αξιοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να προσφέρουν πιο προσωποποιημένες και «έξυπνες» απαντήσεις.

Οι νέοι αυτοί ψηφιακοί βοηθοί δεν θα περιορίζονται στην απλή επεξεργασία λέξεων. Θα είναι σε θέση να κατανοούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται ο χρήστης, να λαμβάνουν υπόψη τις προτιμήσεις του και να ανταποκρίνονται με τρόπο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του.

Η στροφή αυτή στην τεχνητή νοημοσύνη έρχεται τη στιγμή που αρκετοί εκδότες, ειδικά οι μικρότεροι και ανεξάρτητοι, εκφράζουν φόβους ότι τα AI-generated αποτελέσματα θα μειώσουν την ορατότητά τους και κατ’ επέκταση τα έσοδά τους.

Στο μεταξύ, η Google καλείται να ανταγωνιστεί νέα AI-ενισχυμένα εργαλεία, όπως το Perplexity και φυσικά το ChatGPT, τα οποία προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπους εύρεσης πληροφοριών, διεκδικώντας ρόλο που ως τώρα κυριαρχούσε η ίδια.

«Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή πλατφορμικής μετάβασης. Η έρευνα δεκαετιών πλέον μεταφράζεται σε καθημερινά εργαλεία για ανθρώπους, επιχειρήσεις και κοινότητες σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο CEO της Google και της Alphabet, Sundar Pichai, πριν την έναρξη του συνεδρίου.

Το AI Mode γίνεται mainstream

Η Google επεκτείνει το AI Mode – που μέχρι πρόσφατα ήταν διαθέσιμο μόνο σε πειραματική μορφή μέσα από το Labs – σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ μέσω της εφαρμογής της.

Η λειτουργία αυτή διαφοροποιείται από την κλασική αναζήτηση, καθώς δεν επεξεργάζεται το ερώτημα ως ένα ενιαίο σύνολο. Αντίθετα, το «σπάει» σε επιμέρους ενότητες και δημιουργεί παράλληλες αναζητήσεις, με στόχο την πιο ακριβή και προσωποποιημένη απόκριση. Σύντομα θα αξιοποιεί και το ιστορικό του χρήστη, ενώ θα μπορεί να συνδέεται με άλλες υπηρεσίες της Google – όπως το Gmail – για πιο ολοκληρωμένα αποτελέσματα.

Δύο νέα εργαλεία: αυτόματες ενέργειες και αναζήτηση μέσω κάμερας

Η νέα εμπειρία περιλαμβάνει δύο σημαντικές καινοτομίες:

  • Αυτόματη εκτέλεση εργασιών: Μέσω της τεχνολογίας Project Mariner, η Google δοκιμάζει τρόπους για να αναθέτει σε AI την εκτέλεση σύνθετων εργασιών – από την εύρεση και αγορά εισιτηρίων μέχρι τη συμπλήρωση φορμών και την κράτηση.
  • Αναζήτηση με κάμερα: Οι χρήστες μπορούν να στρέψουν την κάμερα σε ένα αντικείμενο και να υποβάλουν ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο – μια αναβαθμισμένη μορφή του Google Lens, που διευκολύνει την αναγνώριση αντικειμένων δύσκολων στην περιγραφή, όπως εξαρτήματα ή εργαλεία.

AI Mode ή Gemini; Ποια είναι η διαφορά;

Οι λειτουργίες του νέου AI Mode θυμίζουν κάποιες δυνατότητες του ψηφιακού βοηθού Gemini, γεγονός που γεννά ερωτήματα για το πού διαχωρίζονται οι δύο υπηρεσίες. Σύμφωνα με τον Ρόμπι Στάιν, αντιπρόεδρο προϊόντων αναζήτησης, το AI Mode επικεντρώνεται στην εύρεση και κατανόηση πληροφοριών, ενώ ο Gemini εξυπηρετεί κυρίως παραγωγικές ανάγκες, όπως η συγγραφή, ο προγραμματισμός και η επιχειρησιακή υποστήριξη.

Με λίγα λόγια, η Google δεν αρκείται στο να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά της αναζήτησης – επενδύει δυναμικά για να την επανακαθορίσει στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις