Breaking news

Κίνηση στους δρόμους: Τροχαίο ατύχημα στην Αττική Οδό
A

Η μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό θα φορά τελικά μόνο συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, όπου, μάλιστα, δεν υπάρχει αυξημένη κίνηση. Ειδικότερα, σύμφωνα με το τελικό σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, προβλέπεται, όχι μείωση, αλλά αύξηση κατά 30% του κομίστρου, κατά τις ώρες αιχμής. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει διαφορετική χρέωση εντός της ημέρας, με αύξηση του διοδίου κατά 30% στα 3,25 ευρώ τις ώρες αιχμής (από τις 7:00 έως τις 9:00 το πρωί και από 16:00 έως τις 18:00 το απόγευμα) μετά την πρώτη πενταετία.

Η κυβέρνηση έχει ορίσει την τιμή του διοδίου για τα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης στα 2,50 από 2,80 σήμερα. Για την αύξηση, η οποία θα γίνει με την συναίνεση του ελληνικού δημοσίου, αρκεί στις υπόλοιπες ώρες μη αιχμής, να υπάρχει αισθητή μείωση της τιμής του κομίστρου ώστε ο μέσος όρος του διοδίου όλης της μέρας να μην ξεπερνά τα 2,50 ευρώ.

Το δικαίωμα αύξησης του διοδίου προκύπτει όταν η μέση ωριαία αύξηση της κυκλοφορίας κατά τις δυο περιόδους αιχμής (πρωί –απόγευμα) και τουλάχιστον για 2 ώρες της μέρας είναι χαμηλότερη των 45 χιλιομέτρων την ώρα. Αυτό θα πρέπει να συμβαίνει για 30 μέρες και για περίοδο 6 συνεχόμενων μηνών (π.χ από Ιανουάριο έως Ιούνιο) αφαιρώντας το καλοκαίρι, σε 4 τμήματα του οδικού άξονα και με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον σε τρία από αυτά, θα πρέπει να παρατηρούνται οι ανωτέρω συνθήκες.

Πρόκειται για κομμάτια του αυτοκινητόδρομου αρκετά επιβαρυμένα σε επίπεδο κυκλοφορίας που δημιουργούν καθημερινά μεγάλες βραδυπορίες και αναστάτωση στους οδηγούς ανάμεσα στα οποία είναι τα τμήματα στον κόμβο Μεταμόρφωσης και στις δύο κατευθύνσεις, η Σήραγγα Βριλησσίων, η σήραγγα Δουκίσσης Πλακεντίας κ.α.

Σύμφωνα με το newmoney.gr, η νέα σύμβαση εισάγει επιπλέον δύο καινούρια στοιχεία. Πρώτον, υιοθετεί ακριβότερα διόδια για τα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας με μεγάλες εκπομπές ρύπων και φθηνότερα για την νεότερη γενιά Euro6, ευθυγραμμιζόμενη πλήρως και με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες που έχουν ήδη υιοθετηθεί στην Εγνατία Οδό. Δεύτερον για πρώτη φορά, ορίζει είσπραξη εσόδων υπέρ του δημοσίου που ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% των μικτών εσόδων της Αττικής Οδού.

Ρήτρες «φωτιά» για τα εγκλωβισμένα οχήματα

Ο χιονιάς στην Αττική τον Φεβρουάριο του 2022, που άφησε εγκλωβισμένους, για πάνω από ένα 24ωρο, οδηγούς, έφερε αλλαγές και στις αντίστοιχες ρήτρες που θα καλείται να καταβάλει η εταιρεία σε περίπτωση παρόμοιου συμβάντος. 

Οι ρήτρες «φωτιά», οδηγούν σε πέναλτι έως και 20 εκατομμυρίων ανά όχημα που θα μείνει εγκλωβισμένο για πάνω από ένα 24ωρο στην Αττική Οδό. 

Ειδικότερα, στη νέα παραχώρηση στο 90% των συμβάντων, ο χρόνος πρέπει να είναι μικρότερος από 10 λεπτά. Σε περίπτωση αποχιονισμού στο 80% των συμβάντων πρέπει να είναι κάτω από μισή ώρα.

Αν ο λειτουργός του δρόμου καθυστερήσει πάνω από μία ώρα να παρέμβει, το πρόστιμο που πληρώνει είναι 600.000 ευρώ. Για να απομακρυνθεί το όχημα από το δρόμο, μέσω εταιρείας οδικής βοήθειας αν ο χρόνος που θα απαιτηθεί είναι μεταξύ 60 και 90 λεπτών το πρόστιμο είναι 500.000 ευρώ ανά όχημα και πάνω από τα 90 λεπτά ανεβαίνει στο 1,5 εκατ. ευρώ.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις