CLOSE

Breaking news

ΑΑΔΕ - Φορολογικές δηλώσεις
A

Μέσα στο διάστημα των επόμενων μηνών, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) πρόκειται να ενεργοποιήσει μία σειρά από ειδικές εφαρμογές, οι οποίες θα είναι άμεσα προσβάσιμες από τα κινητά τηλέφωνα. Παράλληλα θα δημιουργείται και νέο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών στα πρότυπα του 1555 του ΕΦΚΑ.

Ακόμη πρόκειται να λανσαριστεί και ένα έξυπνο Chatbox, καθώς και χρήση τεχνητής νοημοσύνης για απαντήσεις σε σειρά ζητημάτων και γραφειοκρατικών προβλημάτων.

Η νέα ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ θα βγει στον αέρα έτσι ώστε να γίνει πιο χρηστική τόσο για τους φορολογούμενους, αλλά και τους λογιστές. Ακόμη, η ΑΑΔΕ πρόκειται να θέσει σε λειτουργία ειδική εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα μέσω της οποίας, ο φορολογούμενους θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να έχει μαζί του κάθε έγγραφο της εφορίας, όπως για παράδειγμα το  τελευταίο εκκαθαριστικό της φορολογικής του δήλωσης. 

Τέλος, μέσω του κινητού θα δίνεται η δυνατότητα έκδοσης τιμολογίου και δελτίου αποστολής, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη τη ζωή στους επαγγελματίες.

Τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ

  1. Ενισχυμένο Τηλεφωνικό Κέντρο ΑΑΔΕ και Chatbot τεχνητής νοημοσύνης για παροχή ενημέρωσης και πλοήγηση στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
  2. End-to-end ψηφιακή διακοπή επιχείρησης (1ο τρίμηνο).
  3. Αναλυτικές ψηφιακές βεβαιώσεις Μητρώου με QR (2ο τρίμηνο).
  4. ΑΦΜ σε ανήλικα από 1 έως 12 έτη (2ο τρίμηνο).
  5. Διασύνδεση με ΓΕΜΗ για νέες μεταβολές λοιπών νομικών προσώπων (3ο τρίμηνο).
  6. End-to-end ψηφιακές μεταβολές έδρας και ΚΑΔ επιχείρησης (3ο τρίμηνο).
  7. Διαδοχή κληρονόμων στη διαχείριση αποβιωσάντων (2ο τρίμηνο).
  8. Εξουσιοδοτήσεις προσβάσεων στις εφαρμογές (2ο τρίμηνο).
  9. Ψηφιοποίηση λοιπών δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου (2ο τρίμηνο).
  10. Αυτόματη συμπλήρωση Ε9 σε δωρεές και γονικές παροχές ακινήτων ( 3ο τρίμηνο).
  11. Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (3ο τρίμηνο).

Προκειμένου να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή η ΑΑΔΕ επιστρατεύει και δύο νέα ψηφιακά όπλα θέτοντας υπό στενή παρακολούθηση τη διακίνηση των αγαθών στην αγορά. Συγκεκριμένα πρόκειται για το ψηφιακό πελατολόγιο και το ψηφιακό δελτίο αποστολής.

Αμέσως μετά  τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS θα ενεργοποιηθεί πιλοτικά σε πρώτη φάση το ψηφιακό δελτίο αποστολής με στόχο την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο.

Με αφορμή το νέο σύστημα, όταν διακινείται ένα αγαθό θα πρέπει να συνοδεύεται από το ψηφιακό δελτίο αποστολής ώστε να μπορεί η φορολογική διοίκηση να παρακολουθεί τι κινείται στη χώρα και αυτό να μη μπορεί να σκιστεί στη συνέχεια καθώς θα συνδέεται με το τιμολόγιο.

Οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν ηλεκτρονικά στη φορολογική διοίκηση το δελτίο αποστολής με όλα τα δεδομένα που περιλαμβάνονται και στο χειρόγραφο δελτίο. Έπειτα η εφαρμογή θα επεκταθεί ώστε η εφορία να γνωρίζει πότε θα φύγει ένα φορτίο, τα στοιχεία του οδηγού, το ωφέλιμο φορτίο και που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το φορτηγό.

Παράλληλα, μέσα στους επόμενους μήνες και με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. θα δημιουργηθούν νέες τοπικές υπηρεσίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αναφορικά με την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις