Breaking news

school
A

Σήμερα θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα, ή αλλιώς «ελληνική PISA», στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ' τάξης του Δημοτικού και της Γ' τάξης Γυμνασίου από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια.

Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) είχαν κηρύξει απεργία για σήμερα, η οποία μετά από κατεπείγουσα προσφυγή της υπουργού Παιδείας ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική.

Για να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς, η ΑΔΕΔΥ έχει κηρύξει για σήμερα στάση εργασίας από τις 8:00πμ έως 11:00πμ, «για την υπεράσπιση του δικαιώματός των εκπαιδευτικών στην απεργία».

«Η υπουργός Παιδείας, επιδεικνύοντας πρωτοφανή αυταρχισμό, προσφεύγει για ακόμη μία φορά στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών», αναφέρει η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ.

Στον αντίποδα, οι εξετάσεις, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, «στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα».

Τα θέματα περιλαμβάνουν τις βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο και είναι οικεία για τους μαθητές, στο ύφος των σχολικών βιβλίων και όσων έχουν διδαχθεί αυτά τα χρόνια, εξηγεί το υπουργείο.

Ο στόχος των διαγνωστικών εξετάσεων είναι «να βελτιώνουμε το εκπαιδευτικό σύστημα βάσει συγκεκριμένων δεδομένων. Θα μάθουμε τι έχουν κατακτήσει οι μαθητές, τι έχουν κατανοήσει καλά από τα σχολικά εγχειρίδια και τι είναι εκείνο που τους δυσκολεύει και πόσο. Με τις πληροφορίες αυτές θα μπορέσουν να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις τόσο σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας όσο και στα Προγράμματα Σπουδών».

Οι εξετάσεις είναι υποχρεωτικές, αλλά τα αποτελέσματα θα συλλέγονται ανώνυμα και δεν θα προσμετρώνται στους βαθμούς των μαθητών.

Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί;

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στον πυρήνα των αντιδράσεων βρίσκεται η επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», καθώς σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, θα υπάρξουν ολέθριες συνέπειες για το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου: τα σχολεία θα μετατραπούν σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, οι επιδόσεις των μαθητών θα «τσουβαλιαστούν» ανεξαρτήτως της κοινωνικής προέλευσης, τις συνθήκες διαβίωσης και την οικογενειακή κατάσταση των παιδιών που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις και με βάση τα αποτελέσματα αυτά θα «αξιολογηθούν» και οι εκπαιδευτικοί για την «ποιότητα» της δουλειάς τους.

Τι κρύβεται όμως πίσω από την ψευδεπίγραφη αναφορά περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, την ώρα που στα σχολεία υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και χάνονται ετησίως χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων, όταν η χρηματοδότηση είναι πενιχρή και δεν αρκεί αρκετές φορές ούτε για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων ή δεν υπάρχει το απαραίτητο υποστηρικτικό υλικό για τη διεξαγωγή των μαθημάτων;

Όπως εξηγεί ο Σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμων Πύργου - Αρχαίας Ολυμπίας,  τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα προκύψουν από την εξέταση των μαθητών στα ίδια θέματα, για όλα τα σχολεία, και επομένως, αυτά θα είναι άμεσα συγκρίσιμα μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει ότι «η επιβράβευση» όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί «θα έρχεται για τα σχολεία που πετυχαίνουν τα ''καλύτερα αποτελέσματα'' και σε συνδυασμό με την πολιτική των χορηγιών που θεσμοθετήθηκε και επίσημα από την κυβέρνηση της ΝΔ Εξόφθαλμα επιχειρείται στην πράξη η κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών με τις δραματικές συνέπειες για τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις