Στάση εργασίας διάρκειας τεσσάρων ωρών κήρυξε η Εκτελεστική Επιτροπή της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), ύστερα από αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Συγκεκριμένα, η διευκολυντική στάση εργασίας θα ισχύσει τις πρώτες ώρες του προγράμματος, για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων «ελληνικής» PISA.
Οι εξετάσεις, που οργανώνονται για τέταρτη συνεχή χρονιά, αφορούν μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου και θα διεξαχθούν φέτος σε 618 σχολεία της χώρας.
Ενάντια στις εξετάσεις η ΔΟΕ
Η ΔΟΕ εκφράζει την έντονη αντίδρασή της για ακόμη μία χρονιά απέναντι στη διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων τύπου PISA στα ελληνικά σχολεία, καταγγέλοντας την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι χρησιμοποιεί τις εξετάσεις αυτές ως εργαλείο για να ενισχύσει τον ανταγωνισμό μεταξύ μαθητών και σχολείων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη «γονεϊκή επιλογή σχολείου» και τη σταδιακή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως σημειώνει, η πρακτική αυτή, όπου έχει εφαρμοστεί διεθνώς, έχει οδηγήσει ακόμα και σε «επιλογή μαθητών από σχολεία».
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, το περιεχόμενο των εξετάσεων δεν συμβάλλει στην ουσιαστική μάθηση, αλλά μετατοπίζει τον προσανατολισμό της διδασκαλίας από την καλλιέργεια κριτικής σκέψης προς την «τεχνική επιτυχία σε τεστ», αλλοιώνοντας έτσι τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του σχολείου.
Η ΔΟΕ υπογραμμίζει πως δεν απορρίπτει την καινοτομία, αλλά επιδιώκει την προάσπιση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Ζητά την ουσιαστική ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης με επενδύσεις σε σχολική στέγη, ανθρώπινο δυναμικό, ειδική αγωγή, ψυχοκοινωνική υποστήριξη και σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα.
Τέλος, η Ομοσπονδία καλεί τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν γονείς και εκπαιδευτικούς και να αποτρέψουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις, ενώ απευθύνει κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις υπέρ της υπεράσπισης και αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης.