Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων εξέδωσε σήμερα,Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, ανακοίνωση κάνοντας λόγο για τα κένα αναπληρωτών πλήρους ωραρίου για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αναφέροντας στοιχεία η Πρωτοβουλία Φιλολόγων τόνισε ότι «ενώ οι προσλήψεις των αναπληρωτών πλήρους ωραρίου για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν ήδη ολοκληρωθεί, οι 301 αντίστοιχες θέσεις στη Δευτεροβάθμια παραμένουν «παγωμένες» χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση ή δικαιολογία.
Επισημαίνουν ότι «η καθυστέρηση των προσλήψεων υπονομεύει την ίδια τη φιλοσοφία της ένταξης και αφήνει χιλιάδες μαθητές χωρίς την αναγκαία υποστήριξη. Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που περιμένουν να αναλάβουν υπηρεσία βρίσκονται σε καθεστώς επαγγελματικής ομηρίας και αβεβαιότητας.
Διεκδικούν την άμεση πρόσληψη των 301 αναπληρωτών πλήρους ωραρίου για τη στελέχωση των ΖΕΠ, την έγκαιρη λειτουργία τους σε όλες τις βαθμίδες καθώς και σταθερές - μόνιμες δομές στήριξης για τους μαθητές με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό προφίλ, με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων
«Την ώρα που η πληθώρα κενών στα σχολεία συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή τους λειτουργία, για ακόμη μία φορά, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αντιμετωπίζει προκλητική αδικία και καθυστέρηση σε βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών. Ενώ οι προσλήψεις των αναπληρωτών πλήρους ωραρίου για τις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν ήδη ολοκληρωθεί, οι 301 αντίστοιχες θέσεις στη Δευτεροβάθμια παραμένουν «παγωμένες» χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση ή δικαιολογία.
Οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας αποτελούν θεμελιώδη θεσμό ισότητας και συμπερίληψης. Στόχος τους είναι η εκπαιδευτική στήριξη μαθητών με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό προφίλ, καθώς και όσων προέρχονται από κοινωνικά ή οικονομικά ευάλωτα περιβάλλοντα. Μέσα από τις Τάξεις Υποδοχής και τα μαθήματα ενισχυτικής στήριξης, οι ΖΕΠ δίνουν τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον, να κατακτήσουν τη γλώσσα και να συμμετέχουν ισότιμα στη μαθησιακή διαδικασία.
Η καθυστέρηση των προσλήψεων υπονομεύει την ίδια τη φιλοσοφία της ένταξης και αφήνει χιλιάδες μαθητές χωρίς την αναγκαία υποστήριξη. Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που περιμένουν να αναλάβουν υπηρεσία βρίσκονται σε καθεστώς επαγγελματικής ομηρίας και αβεβαιότητας.
Πρέπει, ακόμα, να επισημανθεί πως το πρόγραμμα των ΖΕΠ χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, γεγονός που δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και καθιστά την καθυστέρηση αδικαιολόγητη και επιζήμια, καθώς τίθεται σε κίνδυνο η ομαλή απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και η υλοποίηση ενός προγράμματος που έχει ως στόχο την εκπαιδευτική δικαιοσύνη και την κοινωνική συνοχή.
Συνεπώς, αιτούμαστε:
- Την άμεση πρόσληψη των 301 αναπληρωτών πλήρους ωραρίου στις ΖΕΠ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
- Τη διασφάλιση της ισότιμης και έγκαιρης λειτουργίας όλων των ΖΕΠ, σε όλες τις βαθμίδες.
- Σταθερές και μόνιμες δομές στήριξης για τους μαθητές με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό προφίλ, με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
Οι μαθητές των ΖΕΠ δεν είναι αριθμοί – είναι παιδιά που έχουν δικαίωμα στη γνώση, στη γλώσσα και στο μέλλον».