Το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξέδωσε σήμερα, Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, τις εγκυκλίους που αφορούν τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2025-2026, καλύπτοντας την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://teachers.minedu.gov.gr.
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικότερα, το υπουργείο στο πλαίσιο της διαδικασίας διενέργειας των μεταθέσεων κατά το σχολικό έτος 2025-2026, καλεί τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν αιτήσεις μετάθεσης με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Οι αιτήσεις μετάθεσης ισχύουν για τις ακόλουθες κατηγορίες:
- σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και σε περιοχές μετάθεσης για την Ε.Α.Ε.,
- σε Μουσικά Σχολεία,
- σε Καλλιτεχνικά Σχολεία,
- σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης,
- από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης και
- αμοιβαίες από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης.
Η εγκύκλιος για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Η εγκύκλιος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ
Το υπουργείο καλεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και τα μέλη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης για τις ακόλουθες κατηγορίες:
Μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού:
- από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης,
- σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.,
- σε Σ.Δ.Ε.Υ.των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (κλάδοι Π23 & ΠΕ30),
- δ) αμοιβαίες μεταθέσεις
Μέλη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού:
- από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης,
- αμοιβαίες μεταθέσεις.
Η εγκύκλιος για μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ
Από αύριο οι αιτήσεις
Η διαδικασία υποβολής θα ξεκίνησει από αύριο, Πέμπτη 16 Οκτωβρίου με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025, στις 15:00 ακριβώς.
Η προθεσμία αυτή είναι αποκλειστική για όλες τις κατηγορίες μεταθέσεων, εκτός από τις αμοιβαίες μεταθέσεις, για τις οποίες οι αιτήσεις γίνονται εντός 10 ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Μέσα στην ίδια προθεσμία υποβάλλονται και οι αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης και βελτίωσης, χωρίς να αναγράφονται προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν τοποθετηθεί οριστικά σε σχολική μονάδα υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση οριστικής τοποθέτησης.
Τρόπος υποβολής των αιτήσεων
Οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr).
Η σύνδεση στο σύστημα γίνεται με το όνομα χρήστη (user name) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί για την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).
Οι εκπαιδευτικοί κατά την υποβολή της αίτησης μετάθεσης πρέπει να έχουν υπόψη τους τα ακόλουθα:
- Η οριστικοποίηση της αίτησής τους επέχει θέση υπογραφής από τον αιτούντα εκπαιδευτικό, ο οποίος θα λάβει αριθμό πρωτοκόλλου από το ηλεκτρονικό σύστημα και θα πρέπει να αποθηκεύσει ή/και να εκτυπώσει αντίγραφό της σε μορφή pdf. Προσθήκη κριτηρίων μετάθεσης μετά την οριστική υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης από τον εκπαιδευτικό δεν θα είναι εφικτή. Επισημαίνεται ότι η προσωρινή αποθήκευση της αίτησης δεν θεωρείται ως οριστικοποιημένη υποβολή και ως εκ τούτου αιτήσεις που θα παραμείνουν σε κατάσταση «προσωρινής αποθήκευσης» δεν θα ληφθούν υπόψη και ούτε θα γίνουν δεκτά αιτήματα οριστικοποίησης τους μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
- Εφίσταται η προσοχή ως προς την λεπτομερή ανάγνωση της εγκυκλίου, καθώς τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση μετάθεσης έχουν την έννοια της υπεύθυνης δήλωσης.
- Αιτήματα σχετικά με τροποποίηση ή διαγραφή προτιμήσεων δεν θα γίνονται δεκτά.