Με την εξέταση του μαθήματος των Ισπανικών ξεκίνησαν σήμερα οι εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων για τους υποψηφίους των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), οι οποίοι διεκδικούν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων 2025, την εισαγωγή τους σε σχολές που απαιτούν πρόσθετη εξέταση πέραν των βασικών μαθημάτων.
Το ενδιαφέρον, ωστόσο, εστιάζεται πλέον στην ανακοίνωση των βαθμολογιών για τα βασικά μαθήματα Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού, τις οποίες αναμένουν με αγωνία χιλιάδες υποψήφιοι. Όπως δήλωσε το πρωί του Σαββάτου η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε συνέντευξή της στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων θα ανακοινωθούν 26 ή, το αργότερο, στις 27 Ιουνίου.
Όπως και την περσινή χρονιά, οι υποψήφιοι θα λάβουν τα αποτελέσματά τους και με SMS στα κινητά τους, στο πλαίσιο της προσπάθειας για άμεση και αποτελεσματική ενημέρωση. Η υπουργός τόνισε πως το υπουργείο στοχεύει να ολοκληρωθεί η ανακοίνωση των βαθμολογιών στις 26 Ιουνίου, αξιοποιώντας πλήρως το διαθέσιμο περιθώριο.
Αναφερόμενη στην πορεία της βαθμολόγησης, η κ. Ζαχαράκη εξήγησε πως βρίσκεται σε εξέλιξη και έχει φτάσει περίπου στο 30%-35%, ανάλογα με το βαθμολογικό κέντρο. Παράλληλα, έκανε λόγο για αναμενόμενες διακυμάνσεις στις επιδόσεις των υποψηφίων, σημειώνοντας πως αρκετοί δυσκολεύτηκαν ιδιαίτερα στη Βιολογία και τη Φυσική, ενώ τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας χαρακτηρίστηκαν «δημιουργικά» και ενδιαφέροντα.
Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται ένα μήνα αργότερα, στις 26 ή 27 Ιουλίου, όπως επιβεβαίωσε η υπουργός. Στο μεσοδιάστημα, από τις αρχές έως τα μέσα Ιουλίου, οι υποψήφιοι θα προχωρήσουν στη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου.
Τι αλλάζει στις πανελλαδικές – Το ενδεχόμενο νέου συστήματος
Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο αλλαγής του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή ακόμα και κατάργησης των πανελλαδικών, η Σοφία Ζαχαράκη ξεκαθάρισε ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Ωστόσο, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να επανεκκινήσει η σχετική συζήτηση στο μέλλον, «μακριά από παρωχημένες απόψεις και στεγανά», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Εδώ θα με βρείτε απόλυτη στο να μην εφαρμόζονται πειράματα στα παιδιά», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι οποιαδήποτε μεταρρύθμιση πρέπει να βασίζεται σε ώριμες συνθήκες και να μην επηρεάζει αιφνιδιαστικά τις γενιές που ήδη προετοιμάζονται.
«Τώρα πορευόμαστε με αυτό το σύστημα, δεν έχουμε όμως παρωπίδες», κατέληξε η υπουργός Παιδείας, αφήνοντας περιθώριο για μελλοντικές αλλαγές στο πλαίσιο του Εθνικού Απολυτηρίου ή εναλλακτικών τρόπων εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.