CLOSE

Breaking news

ΙΝΤΙΜΕ
A

«Φωτιά» πήρε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2023, μετά το ασταμάτητο «ράλι» αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων. 

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία ων ερευνών Circana (πρώην IRI), το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έφτασε τα 7,446 δισ. ευρώ, με τις πωλήσεις των καταναλωτικών προϊόντων να αυξάνονται κατά 9,5%, ενώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι ήταν στα 6,821 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι τα έσοδα των σούπερ μάρκετ μόνο από τα τρόφιμα «άγγιξαν» τα 5,689 δισ. ευρώ. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. 

Οι καταναλωτές, αναζητώντας χαμηλότερες τιμές, στρέφονται ολοένα και περισσότερα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Τα εν λόγω προϊόντα κινήθηκαν ανοδικά, εμφανίζοντας στο 10μηνο αύξηση κατά 11,9 % σε αξία πωλήσεων, και μερίδιο σε αξία 26,2%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα κινούνται με μικρότερη συγκριτικά ταχύτητα ενισχύοντας τους τζίρους τους στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 8,7%.

Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο, στο 26,7% από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2023 η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων καταγράφηκε στα μη αλκοολούχα ποτά στο +4,4%, στα σνακ επίσης στο +4,4% και στα αλκοολούχα ποτά στο +4,3%.

Πρόκειται για ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση φερ’ ειπείν με τα γαλακτοκομικά (+2,2%), που λόγω των προσφορών και των μειώσεων τιμών «είδαν» τον όγκο των πωλήσεων να αυξάνεται μετά από πολύ καιρό.

Στις υπόλοιπες βασικές κατηγορίες προϊόντων αύξηση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (+1,1%), στα είδη ατομικής υγιεινής (+1,6%), και στα άλλα είδη νοικοκυριού (+0,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων καταγράφηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (-0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (-0,9%), στα υλικά μαγειρικής (-2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (-0,5%).

«Πρωταθλητές» των ανατιμήσεων αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 12%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10%, τα γαλακτοκομικά με αυξήσεις τιμών 9%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,9% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,7%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του δεκαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,6%).

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις