CLOSE

Breaking news

Η Γενιά Ζ στην αγορά εργασίας
A

Οι νέοι Αμερικάνοι ξεκινούν να κάνουν τις πρώτες επιλογές της καριέρας τους αναφορικά με τους ρόλους που θα δεχτούν να δώσουν προτεραιότητα, επιλέγοντας την οικονομική τους ασφάλεια, από ότι να ξεκινήσουν να σκαρφαλώνουν ιεραρχικά σε ένα εργασιακό περιβάλλον.

Η ασφάλιση της υγείας τους, τα έσοδα συνταξιοδότησης και οι μισθολογικές αποδοχές, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της λίστας που έχει η Γενιά Ζ, σύμφωνα με μία νέα έρευνα, από την εταιρεία χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών The Standard. Μεταξύ 7 με 25 Αυγούστου πέρυσι, μία εταιρεία ρώτησε 1.250 ενήλικες μεταξύ των ηλικιών 18 με 26 για τις φιλοδοξίες της καριέρας τους και τις προτεραιότητες τους, εκ μέρους της Standard.

Η Γενιά Ζ νιώθει οικονομικά ευάλωτη, με τις οικονομικές συνθήκες που βιώνουν να εξαναγκάζουν πολλούς να ζουν από μισθό σε μισθό. Λιγότερο από το ένα τρίτο της γενιάς είπε ότι είναι σε καλή οικονομική κατάσταση.

Τα ποσοστά πληθωρισμού στις ΗΠΑ είναι διπλάσια από ό,τι πριν από 10 χρόνια, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή στις πόλεις των ΗΠΑ - μια μέτρηση που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση του κόστους ζωής - αυξήθηκε κατά περίπου 8% τα τελευταία 10 χρόνια.

Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «Από το 2021, η γενιά Ζ ζει με ρυθμούς πληθωρισμού που δεν έχουν δει στις ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες» αναφέρει η Standard. «Τα ολοένα και αυξανόμενα κόστη στην υγεία, τη στέγαση και εκπαίδευση έχουν αυξήσει κατά πολύ τις οικονομικές πιέσεις που αντιμετωπίζει αυτή η ηλικιακή ομάδα από τη στιγμή που ξεκίνησαν να εντάσσονται στην αγορά εργασίας».

Οι νέοι εργαζόμενοι επιθυμούν σταθερότητα

Οι νέοι εργαζόμενοι τείνουν στο να δίνουν προτεραιότητα σύμφωνα με άλλες γενιές στα οικονομικά τους οικοδομώντας σταδιακά τους στόχους του, όμως η Standard αναφέρει ότι «Η διαφορά ανάμεσα σε αυτή τη γενιά είναι σημαντική μεταξύ αυτού που έχει και αυτού που θέλει».

Οι νέοι συνήθως κάνουν τις απαραίτητες δυνατές οικονομίες, όμως οι πρώτες δουλειές που αναλαμβάνουν, δεν πληρώνουν αρκετά ούτε προσφέρουν ανταγωνιστικές αποδοχές. Σχεδόν οι μισοί από όλους τους νέους εργαζόμενους ανέφεραν ότι ανησυχούν για τις οικονομίες που θα έχουν σε βάθος χρόνου, καθώς ο πληθωρισμός και η έλλειψη κεφαλαίων έκτακτης ανάγκης τους κρατούν ξύπνιους τη νύχτα.

Ακόμη πολλοί εκπρόσωποι της γενιάς Ζ αναφέρουν ότι κύριοι καθοριστικοί παράγοντες της υγείας είναι οικονομικοί.

Πολλοί εργαζόμενοι αναφέρουν ότι η ευημερία τους βασίζεται κυρίως στην οικονομική τους κατάσταση, την εργασιακή τους ασφάλεια και την υγειονομική τους κάλυψη, μαζί με την πρόσβαση στο φαγητό, σε φάρμακα και στέγαση να παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο.

«Δώστε έναν βιώσιμο μισθό, σκεφτείτε το ποσοστό του πληθωρισμού σήμερα», ανέφερε ένας από τους συμμετέχοντες στην έρευνα. «Πολλοί άνθρωποι σαν εμένα βγάζουν πάνω από τον κατώτατο μισθό και εξακολουθούν να παλεύουν να ζήσουν καθημερινά».

Οι νέοι εργαζόμενοι έχουν μεγάλη επιθυμία για περισσότερη διαφάνεια αμοιβών και προϋπολογισμού με τους συνομήλικους τους.

Το «Loud budgeting» έχει γίνει μια δημοφιλής τάση στο TikTok, με νεαρούς ενήλικες να μοιράζονται συμβουλές σχετικά με τον προϋπολογισμό και τρόπους ζωής με χαμηλότερο κόστος.

Οι βασικές προτεραιότητες της γενιάς Ζ διαμορφώνουν σταδιακά την αγορά εργασίας

Οι νέοι εργαζόμενοι συνήθως αντιμετωπίζουν οικονομικές προκλήσεις, επιθυμώντας από τους εργοδότες τους να αναλάβουν πιο βοηθητική δράση.

Όταν η γενιά Χ και οι μπούμερς κοιτούσαν τις τράπεζες και τις πιστωτικές ενώσεις για οφέλη στο παρελθόν, η έκθεση του Standard αναφέρει ότι το εργατικό δυναμικό της Gen Z θέλει να εμπιστεύεται τις εταιρείες τους.

Η πρόσβαση σε δάνεια, ένας ισχυρός λογαριασμός συνταξιοδότησης (401 k) και η αξιόπιστη ασφαλιστική κάλυψη είναι οφέλη που η γενιά Ζ προσδοκά από τους εργοδότες της. Συγκεκριμένα αυτό μπορεί να περιλαμβάνει υποστήριξη για αγορά κατοικίας, αποπληρωμή φοιτητικού δανείου, καθώς και οικονομική εκπαίδευση.

Οι νέοι εργαζόμενοι δεν φοβούνται να αλλάξουν επαγγέλματα προκειμένου να βρουν θέσεις με υψηλότερο μισθό και μεγαλύτερα οφέλη. Ποσοστό μεγαλύτερο από το 90% των Gen Zers και των millenials λέγεται ότι σκέφτονται να αφήσουν τη δουλειά τους ανά έρευνα του LinkedIn το 2023.

Εάν οι εταιρείες θέλουν να δείχνουν ελκυστικές εργασιακά στους νέους εργαζομένους, η Standard προτείνει την καθοδήγηση των εργαζομένων της γενιάς Ζ και τη λήψη μέτρων για την ελάφρυνση των οικονομικών τους επιβαρύνσεων.

Η έρευνα της Standard ακόμη αναφέρει ότι, «Η σύνδεση της generation Z με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τη δυσκολεύει από το να σκεφτεί μεγαλύτερα κοινωνικά προβλήματα. Οι καριερίστες και οι εταιρείες που δείχνουν ότι έχουν επικεντρωθεί στη βελτίωση των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών, πρόκειται να αποκτήσουν μεγαλύτερη συγγένεια με το εμπορικό σήμα από αυτή τη γενιά» ανέφερε η έκθεση Standard.

Προσφέροντας εργαλεία απέναντι στη βιώσιμη οικονομική σταθερότητα, η Standard αναφέρει ότι οι εταιρείες θα έχουν μεγαλύτερη τύχη στο να επιστρατεύσουν εργαζόμενους της νέας γενιάς Ζ.

Με πληροφορίες από Allie Kelly, Business Insider.com

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις