CLOSE

Breaking news

ηλεκτρονικές αγορές
A

Η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) αποτελεί ημέρα εκπτώσεων σε εμπορικά καταστήματα, πέφτει κάθε χρόνο την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, και φέτος θα πέσει 25 Νοεμβρίου 2022.

Υπενθυμίζεται πως η Black Friday έγινε γνωστή τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ωστόσο στην Αμερική κάνει θραύση, καθώς οι εκπτώσεις «αγγίζουν» το 80%.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όσοι επιθυμούν να ψωνίσουν συνωστίζονται στα καταστήματα από το πρωί για να καταφέρουν να αγοράσουν προϊόντα στα οποία ισχύουν ηχηρές εκπτώσεις.

Σχετικά με την Ελλάδα, οι επιχειρηματίες αναμένουν να τονωθεί έστω και λίγο η αγοραστική κίνηση τη συγκεκριμένη ημέρα, αν και οι εκπτώσεις στη χώρα δεν είναι τόσο υψηλές.

Αν και τα περασμένα έτη, υπήρχαν ενδιάμεσες εκπτώσεις το Νοέμβριο, ωστόσο φέτος δεν θα ισχύσει αυτό.

Υπενθυμίζεται τέλος, ότι τρεις μέρες μετά την Black Friday, δηλαδή τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, ακολουθεί και η Cyber Monday που αφορά αποκλειστικά ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου.

Τι να προσέξετε

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, συστήνει στο καταναλωτικό κοινό τα εξής:

  • Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 25/11/2022.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
  • Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
  • Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.
  •  Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά.

Ωστόσο, αρχής γενομένης από την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού και του εγκλεισμού που επιβλήθηκε σε όλο το πλανήτη, οι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν ηλεκτρονικά. 

Αυτή την επιλογή θα έχουν όσοι επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρονικά τα προϊόντα μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που θα διαβάσουν τις εκάστοτε εκπτώσεις.

Όσοι θέλουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές, θα πρέπει να επιλέξουν μια ασφαλή σύνδεση, και να αποφύγουν τα κοινόχρηστα δίκτυα. Ενώ συστήνεται να ψωνίσουν αποκλειστικά από ασφαλείς ιστοσελίδες, οι οποίες διαθέτουν το εικονίδιο με το λουκέτο δίπλα στο URL τους.

Τέλος, προτείνετε να διαβάσουν αναλυτικά τους όρους χρήσης και την ενημέρωση κάθε ιστοσελίδας για τα προσωπικά δεδομένα.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις