Breaking news

Επαγγελματική κάρτα: Πώς πρέπει να είναι & τι να γράφει
A

Η έντυπη αποτύπωση των βασικών πληροφοριών της εταιρείας σας έχει τεράστια σημασία για την επιχείρησή σας, οπότε είναι απαραίτητο να ξέρετε πώς πρέπει να είναι μια επαγγελματική κάρτα.

Μια επαγγελματική κάρτα αποτελεί τον αμεσότερο τρόπο σύνδεσης και ενημέρωσης των ενδιαφερόμενων για τα βασικότερα στοιχεία του brand σας, για αυτό και καλό είναι να γνωρίζετε ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία για μία επίσημη επαγγελματική κάρτα.

Το Proson συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει τα βασικότερα σημεία που θα πρέπει να προσέξετε για να δημιουργήσετε μία επίσημη, σωστά δομημένη, επαγγελματική κάρτα.

Είδη επαγγελματικής κάρτας

Υπάρχουν διάφορα είδη επαγγελματικών καρτών ανάμεσα στα οποία μπορείς να επιλέξεις, ώστε να δημιουργήσεις αυτό που ταιριάζει καλύτερα σε σένα και την επιχείρησή σας.

Ας δούμε παρακάτω κάποια από τα πιο διαδεδομένα.

Κλασική κάρτα

Πρόκειται για την απλή, στάνταρ κάρτα που φτιάχνουν οι περισσότεροι. Χαρακτηριστικά της η λιτότητα, οι λίγες πληροφορίες και ο κλασικός, συνηθισμένος σχεδιασμός χωρίς ιδιαιτερότητες.

“Άγρια” κάρτα

Αυτός ο τύπος κάρτας είναι πιο ιδιαίτερος από άποψη σχεδιασμού, καθώς μπορεί να μην έχει το κλασικό ορθογώνιο σχήμα, αλλά ένα πιο ιδιαίτερο σχέδιο (π.χ. στρογγυλές γωνίες, ακανόνιστη κ.ά.).

Μπορεί ακόμα να είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να διπλώνει και να μετατρέπεται σε μικροσκοπικό διαφημιστικό φυλλάδιο.

Η κάρτα του Social Networker

Η Social Networker κάρτα εστιάζει στα κανάλια επικοινωνίας του δημιουργού.

Σε αυτή, συνήθως, δεν μπαίνουν συμβατικοί τρόποι επικοινωνίας (τηλέφωνο, φυσική διεύθυνση κ.λπ.), αλλά κυρίως τα ψηφιακά κανάλια, όπως τα προφίλ των social media.

Τι πρέπει να γράφει μια επαγγελματική κάρτα

Για να είστε σίγουροι ότι η κάρτα σας θα πετύχει τον σκοπό της, είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε σε αυτή ορισμένα βασικά στοιχεία σχετικά με τη μάρκα σας.

Πάμε, λοιπόν, να δούμε τι πρέπει να γράφει μια επαγγελματική κάρτα.

1. Το λογότυπό σας

Το λογότυπο είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς αποτελεί το οπτικό σύμβολο της επιχείρησής σας μέσω του οποίου θα σας θυμάται το κοινό. Είναι ουσιαστικά η ταυτότητά της, οπότε πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει στην κάρτα.

Οποιοσδήποτε έχει την κάρτα σας πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίσει την αναγραφόμενη εταιρεία και ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι μέσω του logo.

Οπότε ο σχεδιασμός μοναδικού λογοτύπου θα έπρεπε να σε απασχολήσει σοβαρά τόσο για να εδραιώσετε την επιχείρησή σας όσο και για να κάνετε την κάρτα σας να φαίνεται απόλυτα επαγγελματική.

2. Το ονοματεπώνυμό σας

Το όνομα και το επίθετο είναι προφανώς βασικά στοιχεία της επαγγελματικής κάρτας σας.

Ο άνθρωπος που θα την κρατάει πρέπει να γνωρίζει ποιον θα προσλάβει ή με ποιον θα συνεργαστεί, ενώ με την αναγραφή του ονοματεπωνύμου θα είναι για εκείνον ευκολότερο να σας ψάξει και σε άλλα κανάλια (social media, Google κ.ά.).

3. Τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας

Φυσικά, στην επαγγελματική κάρτα πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία επικοινωνίας σας (mail, τηλέφωνο).

Μιλάμε μόνο για τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία. Για παράδειγμα, ένα προσωπικό κινητό στο οποίο θα απαντάτε έγκαιρα και ένα σταθερό της επιχείρησής σας είναι υπέρ αρκετά όσον αφορά τις τηλεφωνικές επικοινωνίες.

Επιπλέον, καλό θα είναι να συμπεριλάβετε και το εταιρικό ή επαγγελματικό e-mail σας. Έτσι, θα αποφύγετε να φανείτε κάτι λιγότερο από επαγγελματίες, όπως θα συνέβαινε στην περίπτωση της αναγραφής ενός προσωπικού mail.

4. Ο επαγγελματικός τίτλος σας ή οι υπηρεσίες που παρέχετε

Μπορείτε να φανταστείτε μια κάρτα που να μην περιλαμβάνει επαγγελματική ιδιότητα ή είδος παρεχόμενων υπηρεσιών; Φυσικά και όχι!

Ο επαγγελματικός τίτλος είναι εκείνος που θα ενημερώσει επακριβώς τον κάτοχο της κάρτας για το τι κάνεις και πώς θα του φανείς χρήσιμος. Συνήθως συνδέεται με τις ακαδημαϊκές σπουδές σας, οπότε μπορείτε να σταματήσετε να αναρωτιέστε τι γράφουμε στις επαγγελματικές κάρτες αν έχουμε πτυχίο ή μεταπτυχιακό.

Αν ο επαγγελματικός τίτλος είναι ασυνήθιστος ή απλά θέλετε να παρουσιάσετε με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια το τι κάνετε, μπορείτε να γράψετε συνοπτικά τις κυριότερες υπηρεσίες που προσφέρετε.

5. Την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας

Δεν υπάρχει, πλέον, επιχείρηση που να μη διαθέτει ιστοσελίδα, κάτι που αποτελεί ένα ακόμα σημαντικότατο στοιχείο μιας business card.

Ο κάτοχος της κάρτας πιθανότατα θα θελήσει κάποια στιγμή να αναζητήσει το ψηφιακό σας “σπίτι”, οπότε η ιστοσελίδα πρέπει να υπάρχει για να τον διευκολύνει στην αναζήτηση.

Μια ακόμα πιο έξυπνη κίνηση είναι να μην αναγράφεται η αρχική αλλά μια εξειδικευμένη σελίδα του site σας, προκειμένου να οδηγήσετε τον υποψήφιο πελάτη σε μια συγκεκριμένη ενέργεια.

Για παράδειγμα, μπορείς να βάλεις το landing page με τη φόρμα επικοινωνίας, ώστε να τον παρακινήσετε να αφήσει τα στοιχεία του. Ένας σύγχρονος τρόπος γι’ αυτό είναι να προσθέσεις QR Code που θα οδηγεί στη συγκεκριμένη σελίδα.

6. Τα social media σας

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησής ή της μάρκας σας, ειδικά στην περίπτωση που είναι πολύ βασικά και τα χρησιμοποιείτε.

Βάλε τα προφίλ σας στα social media στην επαγγελματική σας κάρτα και οδηγείστε τον υποψήφιο πελάτη σε ένα εξαιρετικό σημείο προβολής και προώθησης της δουλειάς σας, αλλά και σε ένα σημαντικό κανάλι επικοινωνίας.

Έτσι, ο κάτοχος της κάρτας μπορεί να έρθει σε επαφή με τη δουλειά σας, αλλά και να αναζητήσει χρήσιμες πληροφορίες περιηγούμενος στα προφίλ σας ή κάνοντας ερωτήσεις. Φρόντισε να βάλετε τα κυριότερα και πιο κατάλληλα social media στην κάρτα χωρίς να υπερβάλλετε (π.χ. δύο προφίλ είναι καλά).

Αν παρέχετε υπηρεσίες φωτογραφίας ή βίντεο, στείλτε τον κόσμο στο Instagram ή το Youtube σας, ενώ αν η δουλειά σας συνδέεται με τη συγγραφή (π.χ. copywriter, δημοσιογράφος, συγγραφέας), το Medium είναι το ιδανικό μέσο δικτύωσης.

Ποιες διαστάσεις – μέγεθος πρέπει να έχει μια επαγγελματική κάρτα

Μια ακόμα σημαντική ερώτηση που συμπληρώνει το πώς πρέπει να είναι μια επαγγελματική κάρτα είναι η εξής:

Ποια είναι η σωστή διάσταση ή το μέγεθος της επαγγελματικής κάρτας;

Η απάντηση είναι ότι οι σωστές διαστάσεις για τις επαγγελματικές κάρτες είναι 8,5 x 5,5 εκατοστά.

Και πρέπει να είναι τέτοιες ώστε η κάρτα να χωράει σε μια κλασική σχισμή πορτοφολιού, ενώ υπάρχει και η εναλλακτική του 9 x 5 (γνωστή ως visit card).

Οι επαγγελματiκές κάρτες, είναι το μέσο της πρώτης μας επαφής είτε με τον πελάτη ή τους συνεργάτες σας. Για αυτό πρέπει να είναι τόσο άμεσες όσο και επικοινωνιακές χωρίς περιττές λεπτομέρειες, καθώς δεν αποτελεί διαφημιστικό έντυπο.

Σχεδιασμένες συνήθως σε μοντέρνο στυλ ή και πιο κλασσικό με “παλιές” γραμματοσειρές, τυπωμένες σε ιδιαίτερα χαρτιά είτε με κατασκευαστικές πρωτοτυπίες, σκοπός της επαγγελματικής κάρτας είναι μεν να δίνει τις πληροφορίες που χρειάζονται οι πελάτες και οι συνεργάτες σας, αλλά και να προβάλλει το ιδιαίτερο ύφος της εταιρείας σας!

 

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις