Breaking news

INTIME
A

Μπορεί να άργησε, ολίγον τι, αλλά ήρθε η επιβεβαίωση από τον ΟΣΕ για το παραλίγο, νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα στις Αχαρνές που θα ήταν ανάλογο της τραγωδίας των Τεμπών, που σημειώθηκε έναν χρόνο πριν, αλλά ευτυχώς αποφεύχθηκε χάρη σε ουρλιαχτά στον ασύρματο, ωστόσο, ήρθε σήμερα, μετά το σχετικό δημοσίευμα των «Νέων».

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, δημοσίευμα της εφημερίδας αποκάλυψε πως τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, και πιο συγκεκριμένα, στις 23 Δεκεμβρίου, παραλίγο να συμβεί νέο δυστύχημα ανάλογο με τα Τέμπη, καθώς δύο τρένα λίγο έλειψε να βρεθούν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι επιβατικές αμαξοστοιχίες 1313 (Κιάτο – Πειραιάς) και 51 (Ασημένιο Βέλος, στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα) βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται στο παρά πέντε ύστερα από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Μετά το δημοσίευμα - «βόμβα» λοιπόν, για τις συνθήκες «ασφάλειας» στους σιδηροδρόμους, ο ΟΣΕ επιχείρησε να υποβαθμίσει το συμβάν, σημειώνοντας ότι: «Το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος». Ωστόσο, στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η σύγκρουση αποφεύχθηκε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Ο ΟΣΕ τόνισε ότι: «Άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον».

Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση

Όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται μάλιστα ότι εκείνη την ώρα στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός ισχυρίστηκε ότι έγινε «υπέρβαση σήματος», δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών.

Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν κι αυτοί από την πλευρά τους ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών! Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα. Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις