Breaking news

Απάτη
A

Νέα προσπάθεια απάτης βλέπει το φως της δημοσιότητας, αυτή τη φορά με φόντο τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Φαρσάλων.

Μάλιστα, με ανακοίνωση της η ίδια η ΔΕΥΑ Φαρσάλων, ενημερώνει ότι έχουν παρουσιαστεί σε προμηθευτές της φαινόμενα τηλεφωνικής απάτης. 

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, οι επιτήδειοι επικαλούνται ονόματα υπαλλήλων της επιχείρησης και συγκεκριμένα του τμήματος λογιστηρίου για να αποσπάσουν χρήματα με μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμούς.

Η ΔΕΥΑ Φαρσάλων εφιστά την προσοχή και  ενημερώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ζητηθεί να της μεταφέρετε χρήματα, είτε να της δώσετε κωδικούς κάρτας PIN.

Δεν είναι πρώτοι φορά που επιτήδειοι επικαλούνται δημόσιες υπηρεσίες για να αποσπάσουν χρήματα από ανυποψίαστους πολίτες. Σε περίπτωση που αντιληφθείτε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος και να μπλοκάρετε τις κάρτες σας. 

Πώς θα ξεχωρίσετε ένα μήνυμα απάτη

Ακολουθούν κάποιες πρακτικές συμβουλές για την προστασία από τις επιθέσεις αυτού του τύπου (phishing attacks).

Επιπλέον:

  • Δεν θα πρέπει ποτέ να δίνετε τα προσωπικά στοιχεία (π.χ. κωδικούς e-Βanking, αριθμούς/PIN καρτών, κωδικούς πρόσβασης, όνομα χρήστη) σε υποτιθέμενους διαμεσολαβητές, νομικά γραφεία, λογιστές, ή άλλους επιτήδειους για δήθεν εξυπηρέτηση (π.χ. σε θέματα κρατικής επιδότησης, Power/Fuel/Τουρισμός για όλους ή άλλες περιπτώσεις όπως ενοικίαση δωματίων κλπ).
  • Θα πρέπει να πραγματοποιείτε πρόσβαση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα, του οργανισμού ή της τράπεζας ή μέσω της εφαρμογής στο κινητό σας (app) και όχι μέσω συνδέσμων από κάποιο μήνυμα ή email που λάβατε, μηχανές αναζήτησης ή άλλες ιστοσελίδες.
  • Αν λάβατε κάποιο ύποπτο email, προτού ενεργήσετε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες σας ή με τον υποτιθέμενο αποστολέα για να ελέγξετε την αυθεντικότητα του.
  • Θα πρέπει να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση του αποστολέα. Τα μηνύματα τύπου phishingέχουν συχνά διευθύνσεις αποστολέα που δεν έχουν σχέση με αυτόν που υποτίθεται ότι τα στέλνει.
  • Θα πρέπει να εξετάζετε το είδος των πληροφοριών που σας ζητούνται. Ακόμα και αν το μήνυμα που λάβατε φαίνεται αυθεντικό, είναι απίθανο κάποιος φορέας, τράπεζα ή εταιρία να επικοινωνήσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να σας ζητήσει προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικής ή πιστωτικής κάρτας, ή άλλα προσωπικά ή ευαίσθητα δεδομένα.
  • Θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί εάν το μήνυμα δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος. Οι επιτιθέμενοι προσπαθούν συχνά να ασκήσουν πίεση χρησιμοποιώντας αυτήν την τακτική.
  • Θα πρέπει επίσης να είστε επιφυλακτικοί με μηνύματα επιστροφής φόρου ή χορήγησης επιδομάτων.
  • Είναι αποτελεσματικός ένας ενδελεχής έλεγχος γραμματικής και ορθογραφίας καθώς τα τυπογραφικά λάθη και η κακή γραμματική είναι συχνά χαρακτηριστικά των μηνυμάτων τύπου phishing.
  • Υπάρχουν αρκετές λύσεις ασφάλειας και αντιμετώπισης κακόβουλου λογισμικού (antispamming) που περιλαμβάνουν λειτουργίες αναγνώρισης και απόρριψης κακόβουλων μηνυμάτων.
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις