Breaking news

Απεργία ταξί
A

Χειρόφρενο τραβούν οι οδηγοί ταξί από αύριο, Τετάρτη 28 Μαΐου, έως και τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 30 Μαΐου, προχωρώντας σε απεργιακές κινητοποιήσεις, καταγγέλλοντας την αθέτηση κυβερνητικών δεσμεύσεων και ζητώντας λύσεις, αλλά και συνάντηση με τον πρωθυπουργό.

Όπως ανακοίνωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), η απεργία είναι αποτέλεσμα της «συνεχιζόμενης άρνησης του κ. Κυρανάκη να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα, αντιθέτως έχει επιλέξει να συνομιλεί μόνο με τους "ήπιους" συνδικαλιστές της ΠΟΕΙΑΤΑ». Παράλληλα προσθέτει ότι, «το προεδρείο του ΣΑΤΑ πιστό στις αξίες που πρεσβεύει έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα διαλόγου με τον κ. Κυρανάκη».

Σημειώνεται ότι, το προεδρείο του ΣΑΤΑ απέστειλε την Δευτέρα 20 Μαΐου 2025 ανοιχτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Μητσοτάκη ζητώντας συνάντηση μαζί του ώστε να βρεθούν άμεσα λύσεις στα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ».

Ακόμη, υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λυμπερόπουλος, πρόεδρος του ΣΑΤΑ, κατηγόρησε τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κο Κυρανάκη ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ανέτρεψε συμφωνίες που είχαν επιτευχθεί με τον πρώην υφυπουργό, Σταύρο Οικονόμου. Όπως υποστήριξε, οι εν λόγω συμφωνίες είχαν κατακτηθεί έπειτα από πολύμηνο διάλογο και αφορούσαν διορθώσεις και παρεμβάσεις υπέρ του κλάδου, οι οποίες, κατά τον ίδιο, είχαν αδικηθεί από προηγούμενες κυβερνητικές επιλογές.

«Ο κ. Κυρανάκης μέσα σε δύο μήνες αλλοίωσε και πήρε πίσω ό,τι είχαμε φτιάξει επί 9 μήνες με τον κ. Οικονόμου», δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι παρά τις προσπάθειες επικοινωνίας, δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση από τον υφυπουργό.

Τα αιτήματα του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ)

Ειδικότερα, με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του κλάδου δηλώνουν ότι:

  • «Ζητάμε άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
  • Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. Ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να  βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές Ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
  • Ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ. αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί.
  • Αυστηρότερες ποινές και ελέγχους για την πειρατεία.
  • Θέλουμε σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
  • Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
  • Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
  • Αύξηση κομίστρου αντίστοιχη της ποσοστιαίας αύξησης του κατώτατου μισθού, ο οποίος είναι η βάση του νέου φορολογικού συστήματος για τους ιδιοκτήτες ταξί.
  • Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
  • Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
  • Μείωση ΕΦΚ ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση.
  • Μείωση του ΦΠΑ στο κόμιστρο των Ταξί».

«Ο αγώνας μας είναι και ενάντια στην ακρίβεια και του κόστους ζωής που καταπνίγει το εισόδημά μας», τονίζει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις