Την αγωνία και τον προβληματισμό τους εκφράζουν μέσω επιστολής η οποία εστάλη στα αρμόδια υπουργεία, οι παραγωγοί καρπουζιών από Μεσσηνία, Ηλεία και Αχαΐα, καθώς η συνεχιζόμενη απεργία στο λιμάνι της Πάτρας δεν επέτρεπε την εξαγωγή στην ευρωπαϊκή αγορά.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, μεγάλες ποσότητες σαπίζουν στα χωράφια λόγω προβλημάτων στην εξαγωγή τους.
«Υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα εδώ στην περιοχή γιατί είναι χιλιάδες οι τόνοι του καρπουζιού που αυτήν την στιγμή ήδη έχει αρχίσει και μένει στα χωράφια γιατί έχουμε περάσει ήδη 10 ημέρες, πάμε 11 μέρες, και αν έληξε η απεργία θέλουμε άλλες 10 μέρες για να συντονιστεί η όλη κατάσταση», είπαν οι παραγωγοί μιλώντας σήμερα το πρωί στο MEGA.
«Έχουν μείνει πολλά καρπούζια στα χωράφια και οι νταλίκες που είχαν μείνει φορτωμένες και έχουν γίνει άχρηστα τα καρπούζια και τα γυρίζουν πίσω» αναφέρουν και σημειώνουν:
«Μιλάμε για πολλές χιλιάδες τόνους, η Ηλεία είναι πρώτος νομός σε εξαγωγή και παραγωγή καρπουζιού στα Βαλκάνια. (…) Ζητάμε να πάρει θέση η Πολιτεία, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από εδώ και πέρα».
Έληξε η απεργία
Έληξε χτες, μετά από 10 ημέρες συνεχόμενης απεργίας, η απεργία των εργαζομένων στα πλοία ελληνικής σημαίας που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ελλάδα - Ιταλία.
Η απεργία έληξε καθώς η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και οι Attica Group και Grimaldi κατέληξαν σε συμφωνία η οποία περιλαμβάνει:
- Σε συνέχεια της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την ΠΝΟ, καθώς και της συμφωνίας του ΣΕΕΝ με την ΠΝΟ στις 4 Ιουνίου 2025, που αφορά την ενίσχυση των συνθέσεων πληρώματος στα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας (όπως περιγράφεται και στη σχετική επιστολή του προέδρου του ΣΕΕΝ προς τον ΓΓ της ΠΝΟ), παρέχεται η δυνατότητα στους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων να απολύουν, λόγω άδειας, ναυτικό που το αιτείται με σχετική εγγραφή στο ναυτικό φυλλάδιο, ώστε μετά τη λήξη της αδείας να επαναναυτολογηθεί.
- Καθιερώνεται ελάχιστος αριθμός φορτηγών οχημάτων ανά πλοίο, ανάλογα με την χωρητικότητα του για την καταβολή του επιδόματος έχμασης - απέχμασης.