Σε 48ωρη απεργία προχωρούν την Τρίτη 9 και την Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου οι αυτοκινητιστές αντιδρώντας έντονα στην απόφαση της κυβέρνησης που ευνοεί τη δραστηριοποίηση ιδιωτικών βαν στον τομέα των μεταφορών. Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί αναφέρουν πως θα ακολουθήσει συνέλευση και, αν δεν αποσυρθεί η σχετική ΚΥΑ, θα προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας.
Η 48ωρη απεργία που έχει εξαγγείλει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) θα είναι σε ισχύ από τις 6:00 το πρωί της Τρίτης, 9 Σεπτεμβρίου έως και τις 6:00 το πρωί της Πέμπτης, 11 Σεπτεμβρίου.
Παράλληλα, την Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου και ώρα 10:00 το πρωί οι αυτοκινητιστές έχουν δώσει «ραντεβού» πεζοί έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ, προκειμένου να προχωρήσουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα δικαιώματα τους.
«Αν δεν πετύχουμε την απόσυρση, ο κλάδος δεν μπορεί να επιβιώσει»
«Η απεργία θα είναι προειδοποιητική, Τρίτη 9 και Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου. Μετά θα ακολουθήσει συνέλευση και, αν δεν αποσυρθεί η ΚΥΑ, θα προχωρήσουμε σε απεργία διαρκείας. Αν δεν πετύχουμε την απόσυρση, ο κλάδος δεν μπορεί να επιβιώσει», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
Ειδικότερα, ο κ. Λυμπερόπουλος κατήγγειλε «παραβίαση του Συντάγματος», επισημαίνοντας παράλληλα ότι το υπουργείο «δεν έχει δημιουργήσει μητρώο, ούτε έχει ορίσει πόσα βαν μπορούν να δραστηριοποιούνται», ενώ η εφαρμογή που όφειλε να λειτουργεί «δεν δουλεύει και μόνο το 10% δηλώνει τις μεταφορές».
Επιπλέον, έκανε λόγο για ανύπαρκτους φορολογικούς ελέγχους, σημειώνοντας ότι «οι εταιρείες σβήνουν τα δρομολόγια ή δεν ελέγχονται καθόλου». Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσω του τουρισμού εξελίσσεται «πλιάτσικο» που αφανίζει τις διαδρομές των ταξί και μιλάμε πλέον για πολλά δισεκατομμύρια τον χρόνο.
Τι ζητούν οι αυτοκινητιστές
Οι αυτοκινητιστές τάσσονται ενάντια στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, την οποία θεωρούν φωτογραφική ρύθμιση υπέρ των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Όπως υποστηρίζουν, με αυτήν επιχειρείται η εκχώρηση του μεταφορικού έργου στα καρτέλ, οδηγώντας στον αφανισμό τον επαγγελματία οδηγό ταξί και στη διάλυση του κλάδου.
Με τις κινητοποιήσεις τους απαιτούν την άμεση απόσυρση της ΚΥΑ, τον τερματισμό της ασυδοσίας των ψηφιακών πλατφορμών και τη στήριξη του αυτοαπασχολούμενου ταξιτζή. Διεκδικούν επίσης δίκαιη αντιμετώπιση σε ζητήματα φορολογίας, κυκλοφορίας (όπως οι λεωφορειολωρίδες), καθώς και σαφείς όρους για την επερχόμενη υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση. Ο αγώνας τους, όπως τονίζουν, δεν αφορά μόνο τους ίδιους αλλά και την κοινωνία συνολικά, καθώς σχετίζεται με το δικαίωμα στην εργασία, τη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια.
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ – ΟΧΙ ΣΤΑ ΚΑΡΤΕΛ – ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ
(48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 9 – 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 – ΑΠΟ ΤΙΣ 6 ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 6 ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΙΣ 10 Π.Μ. ΣΤΟ ΣΑΤΑ ΠΕΖOI
Ο κλάδος των ταξί βρίσκεται απέναντι σε μια ακόμα βίαιη επίθεση από την κυβέρνηση και τα οικονομικά συμφέροντα που εξυπηρετεί. Με την απαράδεκτη και εξόφθαλμα φωτογραφική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) υπ’ αριθ. 134328/20-8-2025, επιχειρείται η οριστική μετατόπιση του μεταφορικού έργου στα καρτέλ των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, με σκοπό την εξόντωση του αυτοαπασχολούμενου επαγγελματία οδηγού ταξί.
Η κυβέρνηση, συνεπής στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της, νομοθετεί υπέρ των ισχυρών και εναντίον των ανθρώπων του μεροκάματου, απορρίπτοντας τον κοινωνικό διάλογο και το Σύνταγμα.
Δεν θα ανεχτούμε την ταπείνωση και τον αφανισμό μας.
Το Σ.Α.Τ.Α απαντά δυναμικά και συλλογικά.
Έπειτα από την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 2ης Σεπτεμβρίου 2025 αποφασίστηκε ομόφωνα (πλην του Κώστα Δήμου) η κήρυξη 48ΩΡΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ για τις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2025. Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε μαζική, δυναμική συμμετοχή, στις κινητοποιήσεις.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
- Άμεση απόσυρση της ΚΥΑ 134328/20-8-2025
- Τερματισμό της ασυδοσίας των πολυεθνικών και των ψηφιακών πλατφορμών
- Στήριξη του επαγγελματία οδηγού ταξί – Όχι στη διάλυση του κλάδου
- Δικαιοσύνη, Ισότητα, Σεβασμό στους ανθρώπους που εργάζονται στους δρόμους
- Άμεση επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του Ταξί που δημιούργησε η κυβέρνηση με την πολιτική της
- Λεωφορειολωρίδες – Υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση από 1/1/2026 – Αθέμιτος Ανταγωνισμός – Φορολογικό, σφίγγουν τον κλοιό καθημερινά
Ο αγώνας αυτός δεν είναι μόνο για τους ταξιτζήδες. Είναι αγώνας για τη Δημοκρατία, για την αξιοπρέπεια, για το δικαίωμα στην εργασία. Είναι αγώνας και για το επιβατικό κοινό.
Είμαστε όλοι ΕΔΩ! Καμία ανοχή στην κοροϊδία! Καμία υποχώρηση στην ισοπέδωση!
«Ένας κλάδος, μία φωνή – Όλοι μαζί στον αγώνα για το ταξί!»
- Το Σ.Α.Τ.Α. απευθύνει κάλεσμα ενότητας και μάχης προς όλα τα σωματεία ταξί της χώρας.
- Η επίθεση που δεχόμαστε ως κλάδος δεν έχει σύνορα – δεν κάνει διακρίσεις.
- Είτε Αθήνα, είτε Θεσσαλονίκη, είτε Πάτρα, είτε νησιά: ο στόχος είναι κοινός – η υπεράσπιση του επαγγέλματος.
Ήρθε η ώρα να πολεμήσουμε ενωμένοι.
Να γίνουμε μία γροθιά, μία φωνή, μία δύναμη.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΕΙΑΤΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΑΞΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ να συστρατευτούν μαζί μας στον αγώνα ενάντια στην ΚΥΑ-έκτρωμα και στην κυβερνητική πολιτική που παραδίδει τον κλάδο στα καρτέλ. Κοινές απεργιακές κινητοποιήσεις, κοινό μέτωπο, κοινό σχέδιο δράσης.
Η ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΜΑΣ ΑΦΑΝΙΖΕΙ – Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΣΩΖΕΙ
Όχι άλλες μοναχικές διαδρομές
Ώρα να γράψουμε ιστορία ενωμένοι.
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΤΤΙΚΗΣ