Μέσω του gov.gr είναι πλέον διαθέσιμος ένας διαδραστικός χάρτης που δείχνει σε πραγματικό χρόνο τα σημεία με τη μεγαλύτερη συχνότητα τροχαίων συγκρούσεων, με στόχο την πρόληψη και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ειδικότερα, ένα νέο ψηφιακό μέσο κάνει την εμφάνισή του στο gov.gr, επιτρέποντας στους πολίτες να εντοπίζουν τις περιοχές όπου σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία. Ο «χάρτης τροχαίων συγκρούσεων» απεικονίζει με διαφορετικές αποχρώσεις (πορτοκαλί και κόκκινο) τα επικίνδυνα σημεία σε όλη την Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στην Αττική.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος, εξήγησε ότι ο χάρτης δεν αφορά «ατυχήματα», αλλά συγκρούσεις, ώστε να αποτυπώνει με ακρίβεια τα περιστατικά και να βοηθά στην κατανόηση των αιτιών. Όπως τόνισε, «η οδική δεξιότητα δεν είναι σταθερή – αλλάζει ανάλογα με το περιβάλλον και τις υποδομές», επισημαίνοντας ότι πολλά περιστατικά οφείλονται σε ελλιπή σήμανση, μειωμένη ορατότητα και φθαρμένες διαβάσεις.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Αττικής, κ. Αβέρωφ, υπογράμμισε πως «το μεγαλύτερο μέρος των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα – στον οδηγό, τον πεζό ή τον αναβάτη». Παράλληλα, αναφέρθηκε στις ενέργειες της Περιφέρειας για τη συντήρηση του οδικού δικτύου και των φωτεινών σηματοδοτών, καθώς και στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 17% το 2025 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ρεπόρτερ Βάσια Ηλιοπούλου επισκέφθηκε ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία που καταγράφει ο χάρτης – στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Πανόρμου – όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία, σημειώνονται συχνές παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη. Εκεί παρατηρήθηκε ότι οι πινακίδες είναι ξεθωριασμένες ή καλυμμένες με αυτοκόλλητα, ενώ η έντονη κυκλοφορία και τα γύρω καταστήματα αποσπούν την προσοχή των οδηγών.
Ο χάρτης βασίζεται σε επίσημα δεδομένα της αστυνομίας και των αρμόδιων υπουργείων, τα οποία ενημερώνονται τακτικά. Όπως σημειώνουν οι ειδικοί, ο κύριος στόχος είναι η πρόληψη των τροχαίων συγκρούσεων, η ευαισθητοποίηση των οδηγών και η σταδιακή δημιουργία ασφαλέστερων οδικών υποδομών.
«Η τεχνολογία μπορεί να σώσει ζωές, αλλά χρειάζεται σεβασμός στους κανόνες και ενσυναίσθηση στον δρόμο», κατέληξε ο κ. Ζωγράφος.
Δείτε το σχετικό βίντεο: