Δεκτή έγινε από το Υπερταμείο η παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), Γρηγόρη Σκλήκα, έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε το σχέδιο αναδιάρθρωσης του οργανισμού και η αιφνιδιαστική απόφαση για το κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Στην επιστολή του, ο πρώην CEO επίμεινε στην ανάγκη να κλείσουν καταστήματα, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του Οργανισμού.
Η παραίτηση ήρθε λίγες ώρες μετά την έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με τη συμμετοχή του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, και των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκου Πιερρακάκη, και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Κατά τη σύσκεψη συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τη λειτουργία των ΕΛΤΑ και εξετάστηκαν τα επόμενα βήματα για τη διασφάλιση της συνέχειας της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης των πολιτών, μετά τις αντιδράσεις τόσο από την κοινωνία όσο και από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.
Υπενθυμίζεται ότι το Μέγαρο Μαξίμου είχε επισημάνει πως τα ΕΛΤΑ υπάγονται στο Υπερταμείο από το 2018, γεγονός που σημαίνει ότι η κυβέρνηση δεν έχει άμεσο διοικητικό έλεγχο επί των αποφάσεων της διοίκησης του οργανισμού.
Ολόκληρη η επιστολή του Γρηγόρη Σκλήκα
«Αθήνα, 4-11-2025
Προς
Τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ)
Κοινοποίηση
Τον Πρόεδρο και το Διευθύνοντα Σύμβουλο Υπερταμείο
Θέμα: Υποβολή παραίτησης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.
Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.
Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.»