Σε ισχύ τίθεται ο νέος κανονισμός του Δήμου Αθηναίων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, με στόχο την ασφάλεια πεζών και οδηγών και την αποκατάσταση της τάξης στους δημόσιους χώρους, σύμφωνα με τη δήλωση της αντιδημάρχου Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρως Ευαγγελίδου.
Όπως εξήγησε, ο Δήμος έχει εκπονήσει κανονιστική απόφαση που επαναφέρει ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις συμπληρώνει με νέα όρια και απαγορεύσεις. Η δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι και πλέον ξεκινά η εφαρμογή του.
Πού επιτρέπεται και πού απαγορεύεται η κυκλοφορία
Σύμφωνα με την κ. Ευαγγελίδου:
-
Τα ηλεκτρικά πατίνια επιτρέπεται να κινούνται μόνο σε δρόμους με όριο ταχύτητας έως 50 χλμ./ώρα.
-
Απαγορεύεται η χρήση τους σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, πάρκα και άλση.
-
Στις περιοχές Πλάκα και Ψυρρή επιτρέπεται η κίνηση μόνο με ταχύτητα πεζού.
-
Οι πεζόδρομοι Ερμού και Αιόλου εντάσσονται πλέον στις ζώνες απαγόρευσης.
-
Στους χώρους πρασίνου (Λυκαβηττός, Στρέφης, Εθνικός Κήπος) η χρήση πατινιών δεν επιτρέπεται.
-
Το Πεδίον του Άρεως εξαιρείται, καθώς υπάγεται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Νέοι κανόνες στάθμευσης και έλεγχοι
Ο Δήμος Αθηναίων θα ορίσει συγκεκριμένες θέσεις μαζικής στάθμευσης, όπου οι εταιρείες θα υποχρεούνται να τοποθετούν τα πατίνια κάθε πρωί.
Σε περιπτώσεις αντικοινωνικής στάθμευσης, όπως σε ράμπες ΑμεΑ ή λωρίδες τυφλών, τα πατίνια θα απομακρύνονται από συνεργεία του Δήμου, βάσει της νομοθεσίας περί απορριμμάτων.
Η αντιδήμαρχος υπογράμμισε ότι η ευθύνη βαρύνει τις εταιρείες μίσθωσης, οι οποίες μπορούν να μετακυλίουν τα πρόστιμα στους πελάτες, εφόσον αυτό προβλέπεται στους όρους χρήσης.
Επιπλέον, εξετάζεται η εφαρμογή μηχανισμού αυτόματης χρέωσης, ώστε «ο πελάτης να συνεχίζει να πληρώνει μέχρι να επιστρέψει το πατίνι στη σωστή θέση».
Τεχνολογικά μέτρα και κόφτες ταχύτητας
Η κ. Ευαγγελίδου δήλωσε ότι ο Δήμος ζητά από τις εταιρείες να εξοπλίσουν τα πατίνια με τσιπ εντοπισμού και κόφτες ταχύτητας, όπως προβλέπει η νομοθεσία, για την ενίσχυση της ασφάλειας και του ελέγχου χρήσης.
«Στηριζόμαστε στην ευθύνη των εταιρειών να εφαρμόσουν τα μέτρα αυτά, καθώς η τεχνολογία το επιτρέπει», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο νέος κανονισμός εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική του Δήμου Αθηναίων για βιώσιμη κινητικότητα, με σκοπό να εξασφαλιστεί η ομαλή συνύπαρξη όλων των χρηστών του δημόσιου χώρου — πεζών, ποδηλατών, οδηγών και χρηστών ηλεκτρικών πατινιών.