Breaking news

τηλέφωνο
A

Για χιλιάδες συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, οι ανεπιθύμητες κλήσεις έχουν γίνει καθημερινός πονοκέφαλος. Από εταιρείες ρεύματος μέχρι τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και ασφαλιστικές, τα τηλεφωνήματα έρχονται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, συχνά πιεστικά ή επαναλαμβανόμενα.

Η λύση υπάρχει και λέγεται «Μητρώο 11», όπως προβλέπεται στο άρθρο 11 του νόμου 3471/2006. Οι πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό το μητρώο δεν επιτρέπεται να δέχονται διαφημιστικές κλήσεις. Αν παρ’ όλα αυτά συνεχίσουν να τους καλούν, μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση που ξεκινά από 10.000 ευρώ, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου (564/2024), η οποία επιβεβαιώνει τη συνταγματικότητα της αποζημίωσης λόγω ηθικής βλάβης.

Τι είναι το «Μητρώο 11» και πώς λειτουργεί

Το «Μητρώο 11» είναι μια ειδική λίστα που τηρεί κάθε πάροχος τηλεφωνίας και περιλαμβάνει όσους συνδρομητές δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς ή εμπορικούς σκοπούς.

Αν κάποιος δεν έχει εγγραφεί, οι εταιρείες μπορούν να τον καλούν νόμιμα, καθώς δεν υπάρχει ρητή απαγόρευση. Με την εγγραφή όμως, κάθε διαφημιστική κλήση προς τον αριθμό αυτό καθίσταται παράνομη.

Πώς να εγγραφείτε στο «Μητρώο 11»

Η διαδικασία είναι απλή και δωρεάν. Οι συνδρομητές μπορούν:

  • Να υποβάλουν αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου.

  • Να καλέσουν στον πενταψήφιο αριθμό εξυπηρέτησης.

  • Να επισκεφθούν ένα κατάστημα του παρόχου τους.

  • Ή να στείλουν email στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.

Οι εταιρείες που πραγματοποιούν διαφημιστικές κλήσεις χρησιμοποιούν λογισμικό το οποίο αποκλείει τους αριθμούς που βρίσκονται στο Μητρώο 11. Όσες παραβιάζουν αυτή την υποχρέωση, αντιμετωπίζουν πρόστιμα από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και πιθανές αστικές αξιώσεις για αποζημίωση.

Το Μητρώο 11 δεν προστατεύει από κλήσεις που προέρχονται από το εξωτερικό, καθώς οι εταιρείες αυτές δεν υπάγονται στη σχετική ελληνική νομοθεσία.

Απόκρυψη αριθμού και επιπλέον προστασία

Οι συνδρομητές μπορούν επίσης να ζητήσουν από τον πάροχό τους να αποκλείει κλήσεις με απόκρυψη αριθμού.
Σε αυτή την περίπτωση, ο καλών θα ακούει μήνυμα ότι «ο αριθμός που καλείτε δεν δέχεται κλήσεις με απόκρυψη».

Αν συνεχιστούν οι ενοχλήσεις, ο πάροχος μπορεί προσωρινά να ενεργοποιήσει εμφάνιση στοιχείων καλούντος για να εντοπιστεί ο υπαίτιος και να υπάρξει νομική ενέργεια.

Πρακτικά βήματα για εγγραφή στο Μητρώο 11

  • Cosmote: Καλέστε 13888 ή 13818

  • Vodafone: Καλέστε 13830 ή 1399

  • NOVA: Καλέστε 13800

Η εγγραφή ή διαγραφή από το Μητρώο ολοκληρώνεται εντός περίπου 30 ημερών από την αίτηση.

Τι πρέπει να θυμάστε

  • Η εγγραφή στο Μητρώο 11 σταματά τις διαφημιστικές κλήσεις από ελληνικές εταιρείες.

  • Αν συνεχίζονται οι ενοχλήσεις, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

  • Σε περιπτώσεις παραβίασης, δικαιούστε αποζημίωση από 10.000 ευρώ και άνω.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις