Breaking news

μετρό
A

Νέο σοβαρό περιστατικό ακινητοποίησης συρμού εκτός αποβάθρας σημειώθηκε στο δίκτυο του μετρό της Αθήνας, μέσα σε διάστημα μόλις 40 ημερών. Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για «επικίνδυνη κατάσταση», εκφράζοντας έντονη ανησυχία για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού.

Σύμφωνα με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Μετρό, το πρωί της Δευτέρας καταγράφηκε δεύτερη δυσλειτουργία συρμού, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί μέσα στη σήραγγα αντί στο προβλεπόμενο σημείο στάσης, με την αποβάθρα να καλύπτεται μόλις κατά το ήμισυ.

Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, το περιστατικό αφορούσε συρμό σειράς 1 (τους λεγόμενους “γαλλικούς”), ο οποίος μετά από αλλαγή τρόπου ηλεκτροδήγησης σε αυτόματο σύστημα (ΑΤΟ) δεν κατόρθωσε να σταματήσει σωστά στην πλατφόρμα 2 του σταθμού Χαλάνδρι.

«Ευτυχώς που δεν υπήρξε συνάντηση με τον προπορευόμενο», σχολιάζουν χαρακτηριστικά οι ηλεκτροδηγοί, υπενθυμίζοντας πως παρόμοιο περιστατικό είχε σημειωθεί πριν από 40 ημέρες στον σταθμό Αμπελόκηποι, με συρμό της σειράς 2.

Οι εργαζόμενοι μιλούν για «επικίνδυνη κατάσταση»

Το Σωματείο θέτει σοβαρά ερωτήματα για τη συντήρηση των συρμών και την αποτελεσματικότητα του αυτόματου συστήματος ΑΤΟ, υποστηρίζοντας πως οι δυσλειτουργίες αυτές δεν μπορεί να θεωρηθούν τυχαίες:

«Μήπως το ΑΤΟ δεν λειτουργεί σωστά επειδή οι συνθήκες για πέδηση δεν είναι ιδανικές; Έχουν μειωθεί οι έλεγχοι και η φροντίδα των συρμών; Αν ναι, ποιος φέρει την ευθύνη;»

Οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι πλέον ανησυχούν για την προσωπική τους ασφάλεια, ζητώντας από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ «να λάβει άμεσα μέτρα» και να αποδείξει πως έχει αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

Από την πλευρά της, η ΣΤΑΣΥ υποβαθμίζει τη σημασία των περιστατικών, αναφέροντας ότι τέτοια συμβάντα έχουν σημειωθεί και στο παρελθόν χωρίς να τίθεται ζήτημα ασφάλειας.

Η εταιρεία εξηγεί ότι το σύστημα αυτόματης λειτουργίας (Automatic Train Operation - ATO) διατηρεί απόσταση ασφαλείας μεταξύ των συρμών και ότι, σε περιπτώσεις απορρύθμισης των συστημάτων, οι οδηγοί μεταβαίνουν σε χειροκίνητη λειτουργία. Ο συρμός εκκενώνεται στον επόμενο σταθμό και υποβάλλεται σε τεχνικό έλεγχο και επαναρρύθμιση στα αμαξοστάσια.

Η διοίκηση τονίζει ακόμη ότι όλοι οι συρμοί περνούν από περιοδικούς και προληπτικούς ελέγχους συντήρησης, πριν δρομολογηθούν σε κανονική λειτουργία.

Παρά τις διαβεβαιώσεις της ΣΤΑΣΥ, οι εργαζόμενοι επιμένουν ότι η συχνότητα των δυσλειτουργιών δημιουργεί εύλογες ανησυχίες. Ζητούν ενίσχυση των ελέγχων και βελτίωση του επιπέδου συντήρησης, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και ασφαλής λειτουργία του δικτύου του μετρό.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις