Breaking news

ΙΝΤΙΜΕ
A

Η έκδοση των νέων δελτίων ταυτότητας στην Ελλάδα ξεκίνησε επίσημα στις 25 Σεπτεμβρίου 2023. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, έχουν εκδοθεί πάνω από 2,5 εκατομμύρια νέες ταυτότητες, ενώ συνολικά πρέπει να αντικατασταθούν περίπου 9 εκατομμύρια.

Οι διαφορές με τις παλιές ταυτότητες

Οι νέες ψηφιακές ταυτότητες παρουσιάζουν σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις παλιές, καθώς διαθέτουν νέα χαρακτηριστικά και βελτιώσεις. Πλέον έχουν το μέγεθος πιστωτικής κάρτας (ID-1) και είναι κατασκευασμένες από πολυκαρβονικό υλικό, πιο ανθεκτικό στις φθορές.

Πάνω τους αναγράφονται το ονοματεπώνυμο, το όνομα του πατέρα και της μητέρας, ο τόπος και η ημερομηνία γέννησης, το φύλο, η ιθαγένεια, ο αριθμός δελτίου ταυτότητας, η ημερομηνία έκδοσης και λήξης, καθώς και η υπογραφή του κατόχου. Η έγχρωμη φωτογραφία υψηλής ανάλυσης περιλαμβάνει βιομετρικά στοιχεία για αυξημένη ασφάλεια.

Ένα από τα βασικά νέα χαρακτηριστικά είναι το ενσωματωμένο μικροτσίπ RFID, το οποίο καθιστά την ταυτότητα μοναδική και επιτρέπει την ηλεκτρονική ταυτοποίηση, χωρίς να διαθέτει δυνατότητα γεωεντοπισμού. Επιπλέον, περιλαμβάνεται QR Code για άμεση επιβεβαίωση ταυτότητας, ενώ οι ειδικές τεχνολογίες εκτύπωσης και τα οπτικά μεταβλητά στοιχεία καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την παραποίηση ή πλαστογράφηση.

Η διάρκεια ισχύος των νέων ταυτοτήτων είναι 10 έτη, ενώ οι παλιές ήταν αορίστου χρόνου.

Ποιους πρέπει να ενημερώσετε

Μετά την παραλαβή της νέας ταυτότητας, είναι απαραίτητο να ενημερωθούν όλοι οι φορείς και οι εταιρείες με τους οποίους συναλλάσσεται ο κάτοχος, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα σε συμβόλαια, αναλήψεις ή άλλες συναλλαγές.

Ειδικότερα, πρέπει να ενημερωθούν:

  • Οι τράπεζες, είτε μέσω e-banking στην επιλογή «Ενημέρωση στοιχείων», είτε με φυσική παρουσία στο κατάστημα.

  • Ο εργοδότης, παραδίδοντας φωτοαντίγραφο της νέας ταυτότητας στο τμήμα HR ή στη μισθοδοσία.

  • Οι ασφαλιστικές εταιρείες (υγείας, αυτοκινήτου, ζωής, κατοικίας).

  • Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και διαδικτύου, είτε ηλεκτρονικά είτε με επίσκεψη σε κατάστημα.

  • Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, Φυσικό Αέριο), εφόσον η ταυτότητα χρησιμοποιείται για πάγιες εντολές ή αιτήσεις.

  • Οι εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών (Viva Wallet, Revolut κ.ά.), με αποστολή φωτογραφίας της νέας ταυτότητας στο προφίλ.

Τέλος, με την έκδοση της νέας ταυτότητας, η Αστυνομία καταχωρεί τα στοιχεία του κατόχου στο Εθνικό Μητρώο Πολιτών μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε οι συνδεδεμένες δημόσιες υπηρεσίες να ενημερώνονται αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις