Εντυπωσιακά – και ταυτόχρονα ανησυχητικά – είναι τα δεδομένα από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του πιλοτικού δικτύου καμερών τεχνητής νοημοσύνης στην Αττική, επιβεβαιώνοντας το εύρος της οδικής παραβατικότητας και την ανάγκη για συστηματικότερους ελέγχους.
Μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες λειτουργίας (Τρίτη έως Παρασκευή), οι καταγραφές ανέδειξαν χιλιάδες παραβάσεις βασικών κανόνων οδικής ασφάλειας, σε ορισμένους από τους πιο πολυσύχναστους οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου.
Οι παραβάσεις ανά οδικό άξονα
Λεωφόρος Συγγρού
Στη λεωφόρο Συγγρού καταγράφηκαν:
-
πάνω από 1.000 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου και μη χρήση ζώνης ασφαλείας
-
περισσότερες από 800 παραβάσεις υπέρβασης του ορίου ταχύτητας
Πρόκειται για έναν από τους δρόμους με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή φόρτιση, όπου η επικινδυνότητα παραμένει διαχρονικά υψηλή.
Λεωφόρος Μεσογείων – Χαλάνδρι
Στο ύψος του Χαλανδρίου, οι κάμερες κατέγραψαν:
-
480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
Λεωφόρος Βουλιαγμένης – Τήνου
Στο συγκεκριμένο σημείο εντοπίστηκαν:
-
285 παραβιάσεις κόκκινου φαναριού, μέσα σε λίγα μόλις 24ωρα
Πού έχουν τοποθετηθεί οι πρώτες κάμερες AI
Οκτώ κομβικά σημεία υψηλής επικινδυνότητας
Οι πρώτες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης εγκαταστάθηκαν σε οκτώ επιλεγμένα σημεία, έπειτα από υπόδειξη της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο την καταγραφή σοβαρών τροχαίων παραβάσεων.
Τα σημεία αυτά βρίσκονται στους εξής δήμους:
-
Δήμος Αθηναίων: Πανεπιστημίου & Βασ. Σοφίας
-
Αγία Παρασκευή: Μεσογείων & Χαλανδρίου
-
Ραφήνα – Πικέρμι: Μαραθώνος & Φλέμινγκ
-
Καλλιθέα: Συγγρού & Αγίας Φωτεινής
-
Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη: Ποσειδώνος & Ερμού
-
Άλιμος: Ποσειδώνος & Αλίμου
-
Ελληνικό – Αργυρούπολη: Βουλιαγμένης & Τήνου
-
Φιλοθέη – Ψυχικό: Κηφισίας & Εθνικής Αντιστάσεως
Το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.)
Πλήρης ψηφιοποίηση έως το Πάσχα
Κομβικό στοιχείο της νέας στρατηγικής αποτελεί το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), το οποίο αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως το Πάσχα.
Το σύστημα θα συγκεντρώνει δεδομένα από:
-
σταθερές κάμερες
-
κινητές μονάδες
-
φορητές συσκευές ελέγχου
Τι θα αλλάξει για τους οδηγούς
Το νέο πλαίσιο προβλέπει:
-
αυτόματη αναγνώριση πινακίδων και ταξινόμηση των παραβάσεων
-
ψηφιακή ενημέρωση πολιτών μέσω gov.gr ή SMS
-
ηλεκτρονική υποβολή ενστάσεων, χωρίς φυσική παρουσία
-
άμεση εφαρμογή κυρώσεων, όπως ψηφιακή αφαίρεση άδειας οδήγησης
Στόχος είναι η κατάργηση της γραφειοκρατίας και η επιτάχυνση των διαδικασιών.
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, υπογράμμισε ότι:
«Δεν υιοθετούμε μια λογική τιμωρίας, αλλά επενδύουμε στην πρόληψη και στην αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς»,
με βασικό στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Επέκταση του δικτύου σε όλη τη χώρα
2.500 κάμερες στο τελικό σχέδιο
Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει:
-
2.000 σταθερές κάμερες
-
500 κάμερες σε λεωφορεία
-
ενσωμάτωση των 388 καμερών της Περιφέρειας Αττικής
-
διασύνδεση με τις κάμερες της Αττικής Οδού
Εκτός από τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, το νέο σύστημα:
-
βελτιώνει δραστικά την εισπραξιμότητα των προστίμων, η οποία σήμερα είναι κάτω από 10%
-
διασφαλίζει έσοδα για τους Δήμους
-
αποδεσμεύει αστυνομικές δυνάμεις από διοικητικές διαδικασίες, ενισχύοντας την ουσιαστική αστυνόμευση