Την παραίτησή του από το αξίωμα του πρωθυπουργού της Βρετανίας ανακοίνωσε ο Κιρ Στάρμερ, επιβεβαιώνοντας τα σενάρια που κυκλοφορούσαν το τελευταίο διάστημα στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός προχώρησε στις σχετικές δηλώσεις έξω από την Ντάουνινγκ Στριτ, όπου απευθύνθηκε στους δημοσιογράφους και γνωστοποίησε την απόφασή του να αποχωρήσει από την ηγεσία της κυβέρνησης.
«H πρωθυπουργία ήταν η πιο σημαντική στιγμή της ζωής μου. Η πορεία δεν ήταν εύκολη. Κληρονόμησα ένα εργατικό κόμμα που ήταν χρεοκοπημένο. Μου επανέλαβαν ότι το κόμμα μου ήταν τελειωμένο» ανέφερε αρχικά.
Και πρόσθεσε: «Ότι η πλειοψηφία ήταν κάτι το αδύνατο. Αποδείξαμε ότι ήταν λάθος. Αλλάξαμε τη ροή της ιστορίας. Αυξήσαμε την αξιοπιστία του κόμματος. Σταματήσαμε το δηλητήριο του αντισημιτισμού. Δουλέψαμε σκληρά και φέραμε την αλλαγή. Να δημιουργήσουμε ένα μέλλον με αξιοπρέπεια και σεβασμό. Και δες τι καταφέραμε σε μόνο δύο χρόνια. Μια οικονομία πολύ ισχυρότερη. Και μάλιστα με βάση τον πληθωρισμό που μειώθηκε. Φέραμε το τέλος της λιτότητας. Και φυσικά τις λίστες αναμονής στα νοσοκομεία. Φέραμε τη μεγαλύτερη περικοπή σε αμυντικές δαπάνες. Προστατεύουμε τους νέους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η φήμη μας στον κόσμο έχει αποκατασταθεί. Υποστηρίζουμε την Ουκρανία και τις αξίες μας».
«Τώρα τίθεται το ερώτημα όχι ποιος είναι ο καλύτερος, αλλά αν εγώ είμαι ο κατάλληλος για να οδηγήσω το κόμμα στις επόμενες εκλογές. Άκουσα το κόμμα μου. Κάθε απόφαση που έχω λάβει είναι με γνώμονα το καλό της πατίδρας μου. Μίλησα με τον Βασιλιά (σ.σ. Κάρολος Γ') για να του ανακοινώσω την απόφασή μου. Η διαδικασία αποχώρησής μου ξεκινά από τις 9 Ιουλίου. Θα φροντίσω να γίνει το πέρασμα της εξουσίας ομαλά» σημείωσε ακόμη ο Κιρ Στάρμερ.