Breaking news

Κακά μαντάτα για κινητή, σταθερή και internet - Αυξάνονται οι χρεώσεις
A

Πονοκέφαλο δημιουργούν σε χιλιάδες συνδρομητές των εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οι νέες αυξήσεις σε κινητή, σταθερή τηλεφωνία και internet.

Λίγους μήνες μετά το στοπ της κυβέρνησης στην αιτούμενη από τις εταιρείες τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών προχωρούν πλέον σε άμεσες αυξήσεις των τιμολογίων των συμβολαίων κινητών και σταθερών επικοινωνιών.

Το επιχείρημα των παρόχων είναι ότι μετά τη λήξη της προσφοράς, προτείνουν συνέχιση στο ίδιο πρόγραμμα με αύξηση της τιμής, έως και 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις!

Παραδείγματος χάρη προτείνει να συνεχίσετε στο ίδιο πρόγραμμα αλλά με μια αύξηση, π.χ. 4 ως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ/μήνα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat, οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», όσον αφορά τις εκπτώσεις, οι νέες αυξήσεις που προτείνουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι επηρεάζουν κυρίως τους συνδρομητές που είχαν συμβόλαια με έκπτωση στο παρελθόν.

Ωστόσο, καθώς σχεδόν όλοι οι καταναλωτές απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι αυξήσεις αφορούν όλους τους συνδρομητές. Ορισμένες εταιρείες καλούν τους συνδρομητές να επωφεληθούν από μια ειδική προσφορά πριν τη λήξη του συμβολαίου τους, προσφέροντάς τους μια αύξηση της χρέωσης έως και 20%. Συστήνουν στους συνδρομητές να αξιοποιήσουν αυτήν την προσφορά άμεσα, δεδομένου ότι δεν θα είναι διαθέσιμη για πολύ καιρό.

Ο συνδρομητής, ανεξαρτήτως εάν είχε λάβει υπηρεσίες με έκπτωση ή όχι από τον τιμοκατάλογο, δεν υποχρεούται να αποδεχθεί την προτεινόμενη αύξηση. Αν το συμβόλαιό του έχει λήξει, μπορεί να αιτηθεί αζήμια για τον ίδιο και να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε άλλο πάροχο (φορητότητα). Φυσικά, οι εταιρείες είναι επίσης ελπιδοφόρες για την «αδράνεια» του καταναλωτή. Αν ο τελευταίος αποφασίσει να ζητήσει αλλαγή παρόχου, είναι πολύ πιθανό να επιστρέψει στην αρχική προσφορά, δηλαδή στην που ίσχυε τους τελευταίους 12, 18 ή 24 μήνες.

Πρόκειται για μια κατάσταση που δεν είναι άγνωστη, καθώς οι πάροχοι έχουν επιχειρήσει πολλές φορές να αυξήσουν τις τιμές τους. Η προηγούμενη προσπάθεια για τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους το περασμένο καλοκαίρι αποτελεί ένα παράδειγμα.

Δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης χωρίς κόστος

Σε περιπτώσεις όπου παρουσιάζονται οι ακόλουθες αποκλίσεις, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβασή του χωρίς κόστος, αν το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών:

  • Στα σταθερά δίκτυα: Αποκλίσεις μεγαλύτερες του 30% για τα ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home - FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας.
  • Στα κινητά δίκτυα: Αποκλίσεις μεγαλύτερες του 10% από την τιμή της μέγιστης ταχύτητας, σύμφωνα με τις συνθήκες που προβλέπει ο Εθνικός Κανονισμός Ανοικτού Διαδικτύου - ΕΚΑΔ (μέτρηση όταν ο χρήστης βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο και εφόσον δεν κινείται με όχημα).
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις