Παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης των εργασιών για όλα τα προγράμματα «Εξοικονομώ» που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δίνοντας επιπλέον χρόνο στους δικαιούχους για να ολοκληρώσουν τις παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης.
Η απόφαση αφορά χιλιάδες ωφελούμενους σε όλη τη χώρα, οι οποίοι βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης των έργων και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την ολοκλήρωσή τους, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η καταβολή της επιδότησης.
Νέα προθεσμία έως τις 17 Ιουλίου 2026
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η νέα καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση των εργασιών ορίζεται η Παρασκευή 17 Ιουλίου 2026.
Η παράταση καλύπτει όλα τα προγράμματα «Εξοικονομώ» που υλοποιούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και συγκεκριμένα:
-
Εξοικονομώ 2021
-
Εξοικονομώ 2023
-
Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους
-
Εξοικονομώ 2025
-
Εξοικονομώ – Επιχειρώ & Αλλάζω Συσκευή στις Επιχειρήσεις
Στόχος η ομαλή ολοκλήρωση των έργων
Όπως επισημαίνει το υπουργείο, τα προγράμματα «Εξοικονομώ» αποτελούν βασικό εργαλείο για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατοικιών και επιχειρήσεων, συμβάλλοντας:
-
στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης,
-
στον περιορισμό του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και θέρμανσης,
-
στην αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας,
-
στην επίτευξη των εθνικών στόχων για την ενεργειακή μετάβαση.
Η παράταση κρίθηκε αναγκαία ώστε να διευκολυνθούν οι δικαιούχοι και να ολοκληρωθούν χωρίς προβλήματα οι προγραμματισμένες εργασίες.
Δεν προβλέπεται νέα παράταση
Το υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι η συγκεκριμένη παράταση είναι η τελευταία που θα δοθεί, καθώς συνδέεται άμεσα με τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Για τον λόγο αυτό καλούνται όλοι οι ωφελούμενοι να επιταχύνουν τις απαιτούμενες διαδικασίες, ώστε οι εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 17 Ιουλίου 2026, διασφαλίζοντας την ομαλή εκταμίευση της επιδότησης.
Χρηματοδότηση μέσω του «Ελλάδα 2.0»
Υπενθυμίζεται ότι τα προγράμματα «Εξοικονομώ» υλοποιούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του μηχανισμού NextGenerationEU, αποτελώντας μία από τις σημαντικότερες δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών και επιχειρήσεων στη χώρα.