Πρεμιέρα έκαναν σήμερα, Παρασκευή 30 Μαΐου, οι πανελλήνιες εξετάσεις, με χιλιάδες υποψήφιους σε όλη τη χώρα να διαγωνίζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν και να αναπτύξουν την σκέψη τους γύρω από το θέμα της δημιουργικότητας και πώς αυτή καλλιεργείται.
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) όπως κάθε χρόνο προχώρησε σε σχολιασμό των θεμάτων, τόσο συνολικά όσο και για τα επί μέρους ερωτήματα.
Συνολικά, τα χαρακτηρίζει «ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά» τονίζοντας όμως πως δεν δημιουργούν πρόβλημα στους μαθητές που είχαν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας τα τρία χρόνια του Λυκείου.
Σχετικά με τα επί μέρους ερωτήματα, αναφέρει ως περισσότερη απαιτητική τη μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Δείτε ΕΔΩ τα τα θέματα στην έκθεση των ΓΕΛ.
Δείτε ΕΔΩ τις προτεινόμενες απαντήσεις στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας
«Το θέμα το οποίο κλήθηκαν να διαχειριστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων αφορά στη δημιουργικότητα των μαθητών, εστιάζοντας στους λόγους καλλιέργειάς της από το σχολείο και στους τρόπους με τους οποίους καθένας την εκφράζει σε προσωπικό επίπεδο (Θέμα Δ).
Αναλυτικότερα, δόθηκαν δύο μη λογοτεχνικά κείμενα: Το 1ο δείγμα επιστημονικού λόγου, από το οποίο ζητήθηκαν οι γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο είδος.
Το 2ο κείμενο, από το οποίο ζητήθηκε περίληψη (Θέμα Α), είναι άρθρο δημοσιευμένο στο διαδίκτυο.
Στο Θέμα Β τα ερωτήματα ήταν κλασικά κι αναμενόμενα (Σωστό- Λάθος, επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου, ενεργητική και παθητική σύνταξη), διατυπωμένα με σαφήνεια. Από αυτά περισσότερο απαιτητική είναι η μετατροπή της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη στο Θέμα Β3β.
Το κείμενο 3 (λογοτεχνικό) είναι απόσπασμα από το έργο του Γιώργου Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο». Οι μαθητές στο Θέμα Γ κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τον προβληματισμό του αφηγητή και να καταγράψουν τη δική τους στάση.
Συνολικά, τα θέματα είναι ελαφρώς πιο απαιτητικά από τα περσινά χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα σε μαθητές που έχουν εξασκηθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στη διάρκεια των τριών τάξεων του Λυκείου».
Το πρόγραμμα των επόμενων ημερών
Οι πανελλαδικές θα συνεχιστούν από τη Δευτέρα στα Γενικά Λύκεια με τα μαθήματα προσανατολισμού βάσει του εξής προγράμματος:
Ημερομηνία | Μάθημα | Κατηγορία Μαθήματος (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού) |
Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025 | 1. Αρχαία Ελληνικά 2. Μαθηματικά 3. Βιολογία |
1. Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής 3. Ο.Π. Σπουδών Υγείας |
Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025 | 1. Λατινικά 2. Χημεία 3. Πληροφορική |
1. Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Υγείας 3. Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής |
Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025 | 1. Ιστορία 2. Φυσική 3. Οικονομία |
1. Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών 2. Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Ο.Π. Σπουδών Υγείας 3. Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής |
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι 3 ώρες.
Μείνετε συντονισμένοι στο Proson.gr, ώστε να ενημερώνεστε πρώτοι για τις πανελλήνιες εξετάσεις.