Για το θέμα της παρουσίας αστυνομικών μέσα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μίλησε, σε ένθερμο κλίμα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. «Το υπουργείο Μεταφορών και το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας είναι σύμμαχοι στο μέτρο της αστυνόμευσης», τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ σήμερα το πρωί.
«Από την κλοπή πορτοφολιών, τους βανδαλισμούς και την παρενόχληση, βλέποντας ένστολους λειτουργεί αποτρεπτικά», είπε ο κ. Κυρανάκης αναφέροντας τη σύλληψη στον προαστιακό επιβάτη που έκρυβε μαχαίρι.
Τέλος, χαρακτήρισε τα ΜΜΜ ξεχωριστό κεφάλαιο για την Ελληνική Αστυνομία, ευχαριστώντας τα στελέχη της, «διότι με την παρουσία τους και στους σταθμούς του ΗΣΑΠ και στους συρμούς του ΗΣΑΠ και στο Μετρό και στα λεωφορεία κυρίως της Δυτικής Αττικής, έχουν κάνει τη διαφορά».
«Τα Σαββατοκύριακα και ειδικά οι μεταμεσονύκτιες ώρες είναι πιο θανατηφόρες για τα τροχαία»
Τα τροχαία είναι ο κύριος λόγος θανάτου για νέους κάτω των 29 ετών με το 1/3 των θυμάτων να αφορά πεζούς υποστήριξε επίσης ο αναπληρωτής υπουργός πριν αναφερθεί στο νέο μέτρο της 24ωρης λειτουργίας του μετρό, του τραμ και λεωφορείων που θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία σ τις 5 Ιουλίου.
«Ευχαριστώ τους εργαζόμενους οδηγούς λεωφορείων, τους μηχανοδηγούς στο ΜΕΤΡΟ και τους μηχανοδηγούς στο τραμ, τα τρία μέσα στην Αθήνα που θα είναι ενεργά το επόμενο Σάββατο 5 Ιουλίου, για την δοκιμή με στόχο από Σεπτέμβρη να καθιερωθεί η 24ωρη λειτουργία», είπε ο Κώστας Κυρανάκης, τονίζοντας ότι στόχος είναι «να δώσουμε στους νέους ανθρώπους μία ασφαλή εναλλακτική, να γυρίσουν στο σπίτι τους χωρίς να πιάσουν τιμόνι».
«Το στοίχημα τώρα είναι η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ»
Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στους εκτεταμένους ελέγχους σε όλες τις λωρίδες κεντρικών αρτηριών όπου τους καλοκαιρινούς μήνες «αυξάνεται η κίνηση ειδικά νέων ανθρώπων».
«Ξεκινήσαμε από δέκα κάμερες τις οποίες τοποθετήσαμε ήδη και λειτουργούν σε λεωφορεία των Αθηνών για να δούμε πώς ακριβώς η τεχνολογία με τεχνητή νοημοσύνη θα μπορεί να αποδίδει πρόστιμα με αυτόματο τρόπο, χωρίς να χρειάζονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι της Τροχαίας. Από τον Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμο το πληροφοριακό σύστημα, ενώ τον Ιούλιο δοκιμάζεται η τεχνολογία σε πραγματικές συνθήκες για να δούμε αν οι παραβάσεις και οι λεωφορειολωρίδες και τα όριά τους αναγνωρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε.