Σήμερα Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2025, η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ανακοίνωσε τους πίνακες βαθμολογίας των υποψήφιων Πανεπιστημιακής (ΠΕ) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), που συμμετείχαν στον 2ο πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό (1Γ/2025).
Παράλληλα, το ΑΣΕΠ δημοσίευσε και τα στατιστικά στοιχεία που προέκυψαν από τη διαγωνιστική διαδικασία, τα οποία σκιαγραφούν την εμπειρία των υποψηφίων και την αποτελεσματικότητα της οργάνωσης της εξέτασης.
Οι δοκιμασίες στις οποίες εξετάσθηκαν οι υποψήφιοι ήταν οι εξής:
- Εξέταση γνώσεων
- Δοκιμασία Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας (Δοκιμασία επαγωγικού συλλογισμού και εργασιακών συμπεριφορών)
Οι δοκιμασίες αυτές αποσκοπούσαν συνδυαστικά στην αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων απαραίτητων για την αποτελεσματική διαχείριση των εργασιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον Δημόσιο Τομέα καθώς και για την επίτευξη υψηλής απόδοσης στα εργασιακά καθήκοντά τους.
Ειδικότερα, η δοκιμασία της εξέτασης γνώσεων στόχευε στην αξιολόγηση των γνώσεων των υποψηφίων σε ένα σύνολο επιστημονικών αντικειμένων που ανεξάρτητα από τον κλάδο/ειδικότητα επιλογής τους, οι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα είναι σημαντικό να κατέχουν για την ολιστική και επιτυχημένη άσκηση των καθηκόντων τους καθώς και για την ευδόκιμη υπηρεσιακή τους εξέλιξη.
Η δοκιμασία του επαγωγικού συλλογισμού, μέσα από την αναγνώριση μοτίβων και κανόνων λογικής, αξιολογούσε την αντίληψη των υποψηφίων και ειδικότερα την ύπαρξη λογικού ή αναλυτικού τρόπου σκέψης, απαραίτητη δεξιότητα για τη λήψη αποφάσεων, την επίλυση προβλημάτων, τον εντοπισμό σφαλμάτων και τη δημιουργική εύρεση λύσεων.
Τέλος, η δοκιμασία εργασιακών συμπεριφορών αξιολογούσε ένα σύνολο σαφώς ορισμένων και παρατηρήσιμων εργασιακών συμπεριφορών, οι οποίες σχετίζονται με το περιεχόμενο του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων που προβλέπεται στον ν. 4940/2022 και εξέταζε τον βαθμό στον οποίο οι ατομικές εργασιακές συμπεριφορές των υποψηφίων ανταποκρίνονται στις ως άνω απαιτούμενες δεξιότητες για μια επιτυχημένη εργασιακή απόδοση στον Δημόσιο Τομέα.
Τα στατιστικά δεδομένα
Όσον αφορά στην βαθμολογία που οι υποψήφιοι πέτυχαν, διαφάνηκε ότι ο μέσος όρος της βαθμολογίας των υποψηφίων σε καθεμία από τις τρεις δοκιμασίες κινήθηκε σε σταθερά επίπεδα παρουσιάζοντας ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου, χωρίς να σημειώνεται κάποια σημαντική κορύφωση ή πτώση αυτής σε κάποια χρονική φάση. Συνολικά, ο γενικός μέσος όρος που σημείωσε το σύνολο των υποψηφίων και στις τρεις δοκιμασίες ανήλθε στο 67 ενώ στους ακόλουθους πίνακες φαίνεται αναλυτικά ο μέσος όρος της βαθμολογίας σε κάθε δοκιμασία.

Στη δοκιμασία της εξέτασης γνώσεων δεν σημειώθηκε διαφοροποίηση στην βαθμολογία των υποψηφίων ανάλογα με το εάν εξετάσθηκαν στις πρώτες ή τις τελευταίες ημέρες κάθε εξεταστικής περιόδου.
Ομοίως, με την πάροδο του χρόνου των εξετάσεων δεν σημειώθηκε καμία αυξητική τάση ούτε του μέσου όρου της βαθμολογίας των υποψηφίων στη δοκιμασία του επαγωγικού συλλογισμού και στη δοκιμασία των εργασιακών συμπεριφορών. Έτσι, επιβεβαιώθηκε ότι η χρονική περίοδος που συμμετείχαν οι υποψήφιοι, δηλαδή αν συμμετείχαν στην έναρξη του διαγωνισμού, στη μέση αυτού ή προς τη λήξη του, δεν είχε επίδραση στην απόδοσή τους, όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί.

Επίσης, ο μέσος όρος της βαθμολογίας των υποψηφίων και στις τρεις δοκιμασίες κινήθηκε στα ίδια επίπεδα και στα δύο εξεταστικά κέντρα (Αθήνα και Θεσσαλονίκη).

Όπως προκύπτει ανάγλυφα από τους πίνακες 4 και 5, δεν διαπιστώνεται κανένα πλεονέκτημα υπέρ των υποψηφίων που εξετάστηκαν στο τέλος κάθε μιας από τις τρεις εξεταστικές περιόδους των θεμάτων γνώσεων ή προς το τέλος του διαγωνισμού.
Οι αντίθετοι ισχυρισμοί φαίνεται να εδράζονται είτε σε καλόπιστη άγνοια της φύσης των νέων δοκιμασιών, είτε στην επιδίωξη οικονομικού οφέλους μέσω της προσέλκυσης υποψηφίων ακόμα και τις τελευταίες ημέρες του διαγωνισμού. Ωστόσο, τέτοιες αναφορές, δεν επιβεβαιώνονται από κανένα στατιστικό στοιχείο.
Εν κατακλείδι, ο διαγωνισμός αποτέλεσε μια καινοτόμα για τα ελληνικά δεδομένα, σύγχρονη, αντικειμενική, αμερόληπτη και αδιάβλητη διαδικασία κατάταξης υποψηφίων για τις προσλήψεις της περιόδου 2026-2027 που οργανώθηκε και διεξήχθη με απόλυτο σεβασμό προς τους υποψηφίους και την αγωνία τους.
Ποσοστό συμμετοχής και δημογραφική ανάλυση υποψηφίων
Ο πανελλήνιος γραπτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός 1Γ/2025 διεξήχθη στην Αθήνα (εξεταστικό κέντρο ΟΤΕAcademy) από την Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2025 έως και τη Δευτέρα, 7 Ιουλίου 2025 και στη Θεσσαλονίκη (εξεταστικό κέντρο ΔΕΘ/HELEXPO) από το Σάββατο, 12 Ιουλίου 2025 έως και την Κυριακή, 27 Ιουλίου 2025.
Συνολικά, στον διαγωνισμό συμμετείχαν 43.080 υποψήφιοι (ποσοστό συμμετοχής 90,86%) εκ των οποίων 23.314 στην Αθήνα και 19.766 στη Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικότερα, η προσέλευση των υποψηφίων έχει ως εξής:
Κατηγορία | Προσήλθαν |
ΠΕ | 30.114 |
ΤΕ | 12.966 |
Ακολουθούν πίνακες με δημογραφικά στοιχεία των υποψηφίων:



Σημειώνεται ότι, σε παρένθεση εμφανίζονται τα ποσοστά του πληθυσμού της Περιφέρειας Αττικής, της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και των λοιπών περιφερειών/περιφερειακών ενοτήτων επί του συνολικού πληθυσμού της χώρας με βάση την απογραφή του 2021.
Ερωτηματολόγιο ικανοποίησης προς τους υποψήφιους
Στο πλαίσιο της αξιολόγησης και διαρκούς βελτίωσης των διαδικασιών του, το ΑΣΕΠ απέστειλε μετά το πέρας κάθε ημέρας εξέτασης ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο ικανοποίησης σε όσους υποψήφιους είχαν δηλώσει συμμετοχή στον διαγωνισμό.
Το ερωτηματολόγιο ζητούσε από τους συμμετέχοντες να καταγράψουν:
- τις παρατηρήσεις τους για τη συνολική εμπειρία,
- τον βαθμό ικανοποίησης από την οργάνωση του διαγωνισμού,
- την αξιολόγηση των προπαρασκευαστικών σταδίων (όπως η λειτουργία της πλατφόρμας ηλεκτρονικών ραντεβού και η ενημέρωση από την Αρχή),
- καθώς και τις δοκιμασίες του γραπτού σκέλους, δηλαδή την εξέταση γνώσεων και τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας.
Η συλλογή και επεξεργασία αυτών των δεδομένων από το ΑΣΕΠ στοχεύει στη βελτίωση της διαδικασίας για μελλοντικούς διαγωνισμούς και στη διασφάλιση της διαφάνειας και αξιοπιστίας του θεσμού.
Οι πίνακες με τον βαθμό ικανοποίησης των υποψηφίων


