Breaking news

Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
A

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους βασικότερους «πονοκεφάλους» των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Palmos Analysis, η οποία παρουσιάστηκε το βράδυ της Πέμπτης 1ης Μαΐου στην εκπομπή «Αναλύσεις» της ΕΡΤ.

Παρά την κοινή διαπίστωση ότι η κυκλοφορία στους δρόμους έχει γίνει αφόρητη, οι πολίτες συνεχίζουν να δείχνουν προτίμηση στα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς. Έξι στους δέκα εργαζόμενους στην περιοχή Αθήνας-Πειραιά δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν ΙΧ, ταξί ή δίκυκλο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, παραμερίζοντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Το πρόβλημα επιτείνεται από την αντικοινωνική οδήγηση, με 42% των οδηγών στην Αττική και 41% στη Θεσσαλονίκη να παραδέχονται ότι μπαίνουν παράνομα στις λεωφορειολωρίδες, συμβάλλοντας άμεσα στην επιβράδυνση των δημόσιων συγκοινωνιών.

Το Μετρό σώζει την εικόνα των ΜΜΜ

Παρά την γενικευμένη αποστασιοποίηση από τα ΜΜΜ, το Μετρό αναδεικνύεται σε σαφή πρωταγωνιστή ικανοποίησης των πολιτών. Τα ποσοστά ικανοποίησης φτάνουν στο 69% για την Αθήνα και στο 75% για τη Θεσσαλονίκη, με το 60% των ερωτηθέντων στη συμπρωτεύουσα να δηλώνουν πως η λειτουργία του Μετρό συνέβαλε ουσιαστικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Η έρευνα αποτυπώνει ξεκάθαρα την ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο βιώσιμων μετακινήσεων, που θα ενθαρρύνει τη χρήση των ΜΜΜ, θα αποτρέψει την παράνομη χρήση των λεωφορειολωρίδων και θα επαναφέρει μια στοιχειώδη ισορροπία στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.

Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας, που διεξήχθη από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025 και από τις 11 έως τις 16 Απριλίου 2025 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο Κρήτης και Λάρισα είναι τα εξής:

Βασικά συμπεράσματα έρευνας για το κυκλοφοριακό

Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Σημαντικό πρόβλημα της καθημερινότητας το κυκλοφοριακό και η στάθμευση

  • 7 στους 10 κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (70%) θεωρούν το κυκλοφοριακό «Πολύ» (38%) ή «Αρκετά» (32%) σημαντικό πρόβλημα για την καθημερινότητά τους. Μεγάλο πρόβλημα θεωρείται και η στάθμευση, καθώς περίπου 9 στους 10 (87%) δηλώνουν ότι το πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη τους είναι «Πολύ» (67%) ή «Αρκετά» (20%) σημαντικό.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Χρήση - Ικανοποίηση - Προβλήματα ΜΜΜ

  • Το 55% των κατοίκων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών – Πειραιώς δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Μετρό (γραμμές 2 και 3) τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (14% το χρησιμοποιούν καθημερινά). Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα λεωφορεία/τρόλεϊ είναι 47% και 16%, για τον Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ) 36% και 7%, για τον Προαστιακό 12% και 1% και για το Τραμ 9% και 2%.
  • Υψηλή ικανοποίηση προκύπτει για το Μετρό, καθώς δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι το 69% των χρηστών του. Θετικό ισοζύγιο ικανοποίησης προκύπτει για τον Ηλεκτρικό (ΗΣΑΠ), αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό (43% «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι), ενώ οι χρήστες Λεωφορείων/Τρόλεϊ δηλώνουν «Λίγο» ή «Καθόλου» ικανοποιημένοι σε ποσοστό 43% έναντι μόλις 23% που δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
  •  Η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων και η μείωση του χρόνου αναμονής σε στάσεις/σταθμούς είναι το βασικότερο αίτημα των χρηστών όλων των ΜΜΜ (53% στους χρήστες των Λεωφορείων/Τρόλεϊ, 46% στους χρήστες του Προαστιακού, 42% στους χρήστες του Τραμ, 40% στους χρήστες του Μετρό και 33% στους χρήστες του Ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ).
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Χρήση ΙΧ - Προβληματικότεροι οδικοί άξονες - Είσοδος σε λεωφορειολωρίδες

  • Σχεδόν 4 στους 10 κατοίκους του ΠΣ Αθηνών – Πειραιώς (41%) χρησιμοποιούν ΙΧ αυτοκίνητο καθημερινά για τις μετακινήσεις τους.
  • Η λεωφόρος Κηφισού αναδεικνύεται ως ο πιο προβληματικός οδικός άξονας στην Αττική από πλευράς καθυστερήσεων και μποτιλιαρίσματος, καθώς αναφέρεται από το 32% όσων απάντησαν στο συγκεκριμένο ερώτημα.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι 
  •  Το 42% των οδηγών αναφέρουν ότι μπαίνουν και κινούνται στις λεωφορειολωρίδες είτε πάντα (1%), είτε συχνά (5%), είτε μερικές φορές (12%), είτε σπάνια (24%).
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι 

Μετακίνηση από και προς την εργασία

  • Αθροιστικά, το 60% των εργαζομένων επιλέγουν να μετακινηθούν από και προς την εργασία τους με αυτοκίνητο ή ταξί ή δίκυκλο. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) επιλέγουν για την μετακίνησή τους το 35% των εργαζομένων αθροιστικά.
  • Περίπου μία ώρα την ημέρα κατά μέσο όρο (58 λεπτά) ξοδεύουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στο ΠΣ Αθήνας – Πειραιά για την μετακίνησή τους από και προς την εργασία τους.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική 

  • Η επέκταση του Μετρό και των άλλων μέσων σταθερής τροχιάς αναφέρεται ως καταλληλότερος τρόπος για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική από το 51% των ερωτηθέντων. Ακολουθούν σε απόσταση η ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών (20%) και η δημιουργία νέων / η ενίσχυση των υφιστάμενων οδικών αξόνων (13%).

Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης

Χρήση - Ικανοποίηση - Προβλήματα ΜΜΜ

Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
  • Το 38% των κατοίκων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Μετρό της πόλης τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα και το 6% δηλώνουν ότι το χρησιμοποιούν καθημερινά. Αντίστοιχα, το 52% αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν λεωφορεία ή τρόλεϊ τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (το 13% αναφέρουν καθημερινή χρήση). 
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
  • Υψηλή ικανοποίηση προκύπτει για το Μετρό, καθώς δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι το 75% όσων το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα.  Παράλληλα, το 85% των χρηστών του Μετρό θεωρούν ότι η λειτουργία του συμβάλει «Θετικά» ή «Μάλλον θετικά» στην πραγματοποίηση των μετακινήσεών τους εντός της πόλης. Ουδέτερο ισοζύγιο ικανοποίησης προκύπτει για τους χρήστες Λεωφορείων, καθώς το 36% όσων τα χρησιμοποιούν τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα δηλώνουν «Πολύ» ή «Αρκετά» ικανοποιημένοι, όσοι ακριβώς δηλώνουν «Λίγο» ή «Καθόλου» ικανοποιημένοι.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Χρήση ΙΧ - Προβληματικότεροι οδικοί άξονες - Είσοδος σε λεωφορειολωρίδες

Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
  • Σχεδόν 3 στους 10 κατοίκους του ΠΣ Θεσσαλονίκης (28%) χρησιμοποιούν ΙΧ αυτοκίνητο καθημερινά για τις μετακινήσεις τους. Ο Περιφερειακός αναδεικνύεται ως ο πιο προβληματικός οδικός άξονας στην Θεσσαλονίκη, από πλευράς καθυστερήσεων και μποτιλιαρίσματος, καθώς αναφέρεται από το 30% όσων απάντησαν στο συγκεκριμένο ερώτημα.
  • Το 41% των οδηγών αναφέρουν ότι μπαίνουν και κινούνται στις λεωφορειολωρίδες είτε σχεδόν πάντα (1%), είτε συχνά (8%), είτε μερικές φορές (7%), είτε σπάνια (25%).
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι

Απόψεις για το μετρό Θεσσαλονίκης και τον FLYOVER

  • 8 στους 10 κατοίκους του ΠΣ Θεσσαλονίκης (80%) θεωρούν ότι η επέκταση του Μετρό πρέπει να είναι βασική προτεραιότητα της Πολιτείας. Το 60% αναφέρουν ότι η λειτουργία του Μετρό έχει βοηθήσει στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
  • Το 39% αναφέρουν ότι οι συνθήκες στα λεωφορεία έχουν βελτιωθεί μετά τη λειτουργία του Μετρό στην Θεσσαλονίκη, το 27% δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους εντός της πόλης μετά τη λειτουργία του Μετρό, ενώ το 14% αναφέρουν ότι, μετά τη λειτουργία του Μετρό, είναι ευκολότερο να βρουν θέση στάθμευσης στην πόλη.
  • Το 51% αναφέρουν ότι η κατασκευή του FLYOVER θα μειώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Θεσσαλονίκη.
Έρευνα: Τι μέσο μεταφοράς προτιμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις