Breaking news

Έρευνα αποκαλύπτει: Μόλις το 13% των πολιτών σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα στις γιορτές
A

Οριακά αυξημένη σε σχέση με πέρσι εμφανίζεται η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές κατά την εορταστική περίοδο του 2025.

Ειδικότερα, η τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο, σύμφωνα με την πρώτη ανάλυση των αποτελεσμάτων της μεγάλης έρευνας της EY Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία θα παρουσιαστεί πλήρως τον Δεκέμβριο.

Πώς θα κινηθεί η αγορά

Το ποσοστό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα για τις αγορές τους αυξήθηκε από μόλις 4% πέρσι σε 13%, φτάνοντας το 26% μεταξύ των νέων 18-29 ετών.

Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (59%) σκοπεύει να δαπανήσει περίπου τα ίδια χρήματα με πέρσι κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αντίθετα, μειωμένο στο 24% από 36% πέρσι είναι το ποσοστό όσων θα ξοδέψουν λιγότερα, ενώ 3% αντί για 6% δήλωσαν ότι δε θα πραγματοποιήσουν αγορές.

Τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές

Το 61% των καταναλωτών σκοπεύει να αγοράσει τρόφιμα και ποτά (κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας), ενώ το 58% ρούχα και αξεσουάρ (κυρίως νεότερες ηλικίες).

Χαμηλότερη προτεραιότητα φαίνεται να έχουν οι εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες κ.λπ.) με 35% και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με 32%.

Μόνο το 28% σχεδιάζει να αγοράσει είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές κατά την εορταστική περίοδο, σε αντίθεση με το διάστημα του Black Friday και της Cyber Monday, όπου η κατηγορία αυτή ήταν η πρώτη προτεραιότητα για το 68%.

Οι τιμές το βασικό κριτήριο

Η τιμή παραμένει το βασικό κριτήριο για τις αγορές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς για εννέα στους δέκα καταναλωτές (90%, μειωμένο από 95% πέρσι). Η ποιότητα του προϊόντος αποτελεί βασικό παράγοντα για το 64% των συμμετεχόντων.

Αισθητά μειωμένο σε σχέση με πέρσι είναι το ποσοστό των καταναλωτών που θα αναζητήσουν προϊόντα σε προσφορά (44% από 55%), αν και οι γυναίκες και οι μεγαλύτερες ηλικίες συνεχίζουν να αναζητούν εκπτωτικές ευκαιρίες. Αντίθετα, το κριτήριο του brand ανακάμπτει, καθώς το 25% αντί για 17% πέρσι το θεωρεί σημαντικό, υποδεικνύοντας την τάση των καταναλωτών να προτιμούν συγκεκριμένες μάρκες και λιγότερο τις ευκαιρίες.

Γιορτές στο σπίτι για τους Έλληνες φέτος

Ένας στους δύο καταναλωτές (53%) σκοπεύει να περάσει τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους, τάση πιο έντονη στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Παράλληλα, το 41% θα αγοράσει δώρα για αγαπημένα πρόσωπα, ενώ το 32% δηλώνει ότι θα προσπαθήσει να αποφύγει τη σπατάλη φαγητού ή να μη μαγειρέψει περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε:

«Σε ένα περιβάλλον επίμονου πληθωρισμού, οι καταναλωτές φαίνεται πως θα κινηθούν οριακά πιο ζωηρά στις εορταστικές τους αγορές, σε σχέση με πέρυσι.

Η τιμή παραμένει βασικό κριτήριο, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης, αποφεύγοντας υπερβολικές δαπάνες. Ωστόσο, όπως και για την περίοδο του Black Friday και Cyber Monday, η γενική εικόνα είναι βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, καθώς μειώνεται αισθητά το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να περιορίσουν τις αγορές τους.

Τα ευρήματα αυτά μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση του λιανεμπορίου κατά τη φετινή εορταστική περίοδο».

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις