Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που οι πολίτες θα πραγματοποιούν συναλλαγές με ιδιωτικούς φορείς, όπως τράπεζες και επιχειρήσεις, εισάγει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Με βάση τις νέες ρυθμίσεις, το φωτοαντίγραφο της ταυτότητας, όταν απαιτείται για μια διαδικασία, θα εκδίδεται αποκλειστικά ψηφιακά μέσω του gov.gr.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση περιλαμβάνεται στο άρθρο 30 του νομοσχεδίου «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και λοιπές διατάξεις» και ορίζει ότι η δημιουργία και η αποστολή του ψηφιακού αντιγράφου θα γίνεται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής, την οποία θα χειρίζονται εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι των ιδιωτικών φορέων.
Η πρόσβαση στην εφαρμογή
Η πρόσβαση στην εφαρμογή θα γίνεται μόνο μετά από αυθεντικοποίηση με τους κωδικούς της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) και επιβεβαίωση μέσω κωδικού μιας χρήσης (OTP) που θα αποστέλλεται στο κινητό του πολίτη.
Για την έκδοση του ψηφιακού αντιγράφου θα απαιτούνται συγκεκριμένα στοιχεία, ενώ η εφαρμογή θα ελέγχει αυτόματα την εγκυρότητα και την ισχύ της ταυτότητας μέσω του Μητρώου Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Το ψηφιακό αντίγραφο θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα δεδομένα της ταυτότητας, όπως αριθμό, προσωπικά στοιχεία, ημερομηνία γέννησης, ημερομηνία έκδοσης και φωτογραφία, και θα μπορεί να αποθηκεύεται και ως PDF.
Το έγγραφο θα διαθέτει μοναδικό αριθμό επαλήθευσης και QR code, αποκτώντας κανονική ισχύ επίσημου φωτοαντιγράφου.
Οι ιδιωτικοί φορείς θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν είτε την ειδική πλατφόρμα εξουσιοδότησης χρηστών της ΓΓΠΣΨΔ, είτε να συνδέουν απευθείας τα δικά τους συστήματα με την υπηρεσία του gov.gr, μετά από σχετική απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.