Breaking news

δρόμος
A

Μια νέα μορφή οδικής σήμανσης κάνει την εμφάνισή της σε ευρωπαϊκούς δρόμους, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Πρόκειται για την κόκκινη γραμμή που τοποθετείται πάνω από τη διπλή διαχωριστική γραμμή στο κέντρο του οδοστρώματος, σε τμήματα όπου η απλή σήμανση δεν αποδεικνύεται επαρκής.

Η πιο πρόσφατη εφαρμογή της κόκκινης γραμμής έγινε στον αυτοκινητόδρομο A-355 στην Ισπανία, ο οποίος συνδέει την Κόιν με τη Μαρμπέγια και συγκαταλέγεται στους πλέον επικίνδυνους δρόμους της χώρας.

Η απόφαση ελήφθη έπειτα από σειρά σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων σε ένα τμήμα μήκους μόλις τεσσάρων χιλιομέτρων, όπου οι οδηγοί συστηματικά αγνοούσαν την απαγόρευση προσπέρασης.

Γιατί τοποθετήθηκε η κόκκινη γραμμή

Οι αρμόδιες αρχές διαπίστωσαν ότι οι παραδοσιακές λευκές γραμμές και οι πινακίδες δεν λειτουργούσαν αποτρεπτικά. Πολλοί οδηγοί συνέχιζαν να προσπερνούν σε σημεία με περιορισμένη ορατότητα, αυξάνοντας δραματικά τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Η κόκκινη γραμμή επιλέχθηκε ως:

  • έντονο οπτικό σήμα κινδύνου

  • σαφής ένδειξη απαγόρευσης προσπέρασης

  • πρόσθετο μέτρο ενίσχυσης της προσοχής των οδηγών

Πώς λειτουργεί η νέα σήμανση

Το κόκκινο χρώμα ξεχωρίζει έντονα από το υπόλοιπο οδόστρωμα, προκαλώντας ενστικτώδη αντίδραση επιβράδυνσης στους οδηγούς. Σύμφωνα με ειδικούς στην οδική ασφάλεια, η αποτελεσματικότητα του μέτρου οφείλεται είτε:

  • στην ψυχολογική επίδραση του χρώματος

  • είτε στο στοιχείο της καινοτομίας, που τραβά την προσοχή

Η πιλοτική εφαρμογή θα δείξει αν το μέτρο διατηρεί τη δυναμική του και σε βάθος χρόνου.

Τι προσδοκούν οι αρχές

Οι ισπανικές αρχές εκτιμούν ότι η νέα σήμανση μπορεί να συμβάλει:

  • στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

  • στον περιορισμό επικίνδυνων προσπεράσεων

  • στη βελτίωση της συνολικής οδικής συμπεριφοράς

Όπως τονίζεται, η απλή λευκή διαγράμμιση αποδείχθηκε ανεπαρκής, γεγονός που οδήγησε στην αναζήτηση πιο ορατών και αυστηρών λύσεων.

Θα εφαρμοστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;

Δεδομένου ότι η Ισπανία αποτελεί κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η οδική ασφάλεια βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες των ευρωπαϊκών θεσμών, δεν αποκλείεται η κόκκινη γραμμή να υιοθετηθεί και αλλού.

Εφόσον τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής κριθούν θετικά, το μέτρο θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλες χώρες της ΕΕ, σε δρόμους υψηλής επικινδυνότητας.

Η κόκκινη γραμμή δεν αντικαθιστά τον ΚΟΚ, αλλά λειτουργεί ως ισχυρή οπτική υπενθύμιση ότι ο δρόμος μπροστά απαιτεί αυξημένη προσοχή. Πρόκειται για ένα ακόμα εργαλείο στη μάχη κατά των τροχαίων, που θα κριθεί στην πράξη

 

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις