Την αποσύνδεση των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος προανήγγειλε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η αλλαγή αναμένεται να υλοποιηθεί μέσω ειδικής ρύθμισης που θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο και προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου συστήματος είσπραξης των δημοτικών τελών, ανεξάρτητου από τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας.
Όπως εξήγησε ο υπουργός, το Προεδρικό Διάταγμα θα εκδοθεί με τη σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Βασικός στόχος είναι τα δημοτικά τέλη να πάψουν να εισπράττονται μέσω των εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα τόσο των δήμων όσο και των ενεργειακών παρόχων.
Πότε θα τεθεί σε εφαρμογή
Ο κ. Λιβάνιος διευκρίνισε ότι δεν αλλάζει άμεσα ο τρόπος καταβολής των δημοτικών τελών, καθώς απαιτείται η ανάπτυξη του απαραίτητου πληροφοριακού συστήματος και του μηχανισμού είσπραξης.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το νέο μοντέλο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2028.
Πώς θα λειτουργεί το νέο μοντέλο
Όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών σε συνομιλία με κοινοβουλευτικούς συντάκτες, το νέο σύστημα θα λειτουργεί με τρόπο αντίστοιχο του ΕΝΦΙΑ.
Συγκεκριμένα:
-
Θα εκδίδεται μία ετήσια ειδοποίηση πληρωμής για τα δημοτικά τέλη.
-
Η εξόφληση θα μπορεί να πραγματοποιείται σε έως 12 μηνιαίες δόσεις.
-
Οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα έχουν πλέον ρόλο στην είσπραξη των τελών.
Τι ισχύει μέχρι τότε
Μέχρι την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος, οι πολίτες θα συνεχίσουν να καταβάλλουν τα δημοτικά τέλη μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, όπως ισχύει σήμερα.
Η μεταρρύθμιση εντάσσεται στον συνολικό εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου και ανεξάρτητου μηχανισμού είσπραξης των δημοτικών εσόδων.