Σταθερές, με πολύ μικρές διακυμάνσεις, παραμένουν οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τη στοχευμένη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Στην έρευνα, τα συμπεράσματα της οποίας βασίζονται σε ανάλυση στο σύνολο των πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων και όχι σε δειγματοληψία, εξετάστηκε η πορεία των τιμών τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2024 και προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:
- Ο πληθωρισμός στις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι της τάξης του +1,78% τον Ιούνιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2024 (έναντι 2,47% τον Μάιο 2025).
- Σημειώνεται συμπληρωματικά ότι οι τιμές του Ιουνίου 2025 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Μάιο 2025 καταγράφονται με μικρή μείωση κατά -0,35%.
- Συνολικά το κυλιόμενο 12μηνο (Ιούλιος 2024-Ιούνιος 2025) καταγράφει σταθερό επίπεδο τιμών με +0,25%.
- Σε γενικές γραμμές το Α΄ εξάμηνο 2025 καταγράφονται ήπιες πληθωριστικές πιέσεις (1,13%) οι οποίες αποδίδονται στις διεθνείς αυξήσεις πρώτων υλών (κακάο, κρέας, καφές)
Που καταγράφονται μεγαλύτερες αυξήσεις / μειώσεις τιμών
Σύμφωνα με την έρευνα οι μεγαλύτερες αυξήσεις τον Ιούνιος 2025 σε σχέση με τον Ιούνιος 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:
- Φρέσκα κρέατα: +10,80%
- Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +10,19%
- Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +7,55%
- Κατεψυγμένα είδη: +2,74%
- Γαλακτοκομικά και χυμοί ψυγείου: +2,22 %
Σε σχέση με τις αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα πρόκειται για εξέλιξη η οποία οφείλεται πρώτον στη μείωση στο ζωικό κεφάλαιο το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων στις περισσότερες περιοχές της επαρχίας και δεύτερον στις αυξήσεις των διεθνών τιμών στα εισαγόμενα είδη και ειδικά στο μοσχάρι (σημειώνεται ότι η πλειοψηφία του μοσχαριού και χοιρινού που καταναλώνεται στην Ελλάδα είναι εισαγωγής).Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων. Οι αυξήσεις στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά έχουν να κάνουν με τις καιρικές συνθήκες με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες του 2025 σε σχέση με το 2024, καθώς το 2024 οι πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες είχαν φέρει την παραγωγή των θερινών ειδών αρκετά νωρίτερα χαμηλώνοντας τις τιμές για την εποχή.

Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού και στα τρόφιμα παντοπωλείου λόγω και της αποκλιμάκωσης της τιμής στο ελαιόλαδο.
Συγκεκριμένα, μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Ιούνιος 2025 σε σχέση με τον Ιούνιος 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:
- Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -8,28%
- Τρόφιμα παντοπωλείου: –5,40%
- Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -3,13%
- Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζομενα είδη: -2,72%
- Τροφές & είδη για κατοικίδια: -0,52%
Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Ευρύτερη συγκράτηση των τιμών
Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση της ευρύτερης συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ:
- Αποκλιμάκωση πληθωρισμού. Οι τιμές παρουσιάζουν συγκράτηση το τελευταίο δεκαοχτάμηνο στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής-τεχνολογικής ετοιμότητας τους και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
- Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις. Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λειτουργούν σε αυστηρό θεσμικό πλαίσιο. Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος κώδικας δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες.
- Προσφορές και εκπτώσεις. Οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι περισσότερες σε αριθμό, σε ένταση και σε ποσοστιαία έκπτωση, κάτι που επηρεάζει τις τελικές τιμές των προϊόντων.
- Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων. Η συγκράτηση στις τιμές εμφανίζεται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης λόγω μεγαλύτερης κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Δηλαδή διακινούν πιο γρήγορα το απόθεμα τους και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων.
- Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα μερίδια πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι μεγαλύτερα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ λόγω μεγαλύτερου εύρους κωδικολογίου, ενώ την τελευταία διετία καταγράφουν αύξηση.