CLOSE

Breaking news

Δάσκαλος σε σχολείο
A

Δεν έχει τέλος η κατρακύλα της δημόσιας εκπαίδευσης, αφού όπως αποκαλύπτεται σε ρεπορτάζ της Χρύσας Βαϊνανίδη για το alfavita, οι εκπαιδευτικοί σήμερα αμείβονται χαμηλότερα και από τον κατώτατο μισθό!

Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το πρωί της Τρίτης το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ,  ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας τόνισε πως, «οι εκπαιδευτικοί είναι οι προσοντούχοι δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι αμείβονται λιγότερο και από τον κατώτατο μισθό που λαμβάνει ένας ανειδίκευτος εργάτης».

Οι εκπαιδευτικοί αμείβονται λιγότερο από τον κατώτατο μισθό

Αναφερόμενος στις συνθήκες διαβίωσης, ο κ. Κωνσταντίνου τόνισε η οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών, είναι χειρότερη από ποτέ. 

«Να σας πω χαρακτηριστικά ότι ο κατώτατος μισθός είναι 713 ευρώ επί 14 μήνες. Ο πρωτοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός παίρνει μισθό 730 επί 12 μήνες. Αν βάλουμε το 713 επί 14 δια 12, βλέπουμε ότι ο κατώτατος μισθός είναι 830 ευρώ, 100 ευρώ πάνω από το μισθό του εκπαιδευτικού. Αν αυτό δεν είναι κοινωνικό πρόβλημα και κοινωνική αδικία, τότε τι είναι;» διερωτήθηκε, προσθέτοντας πως πάνω από το 30% των εκπαιδευτικών έχει διδακτορικό και πάνω από 60% έχουν ένα μεταπτυχιακό. «Μιλάμε για προσοντούχους δημοσίους υπάλληλους οι οποίοι αμείβονται λιγότερο και από τον κατώτατο μισθό» διευκρίνισε.

«Τα προβλήματα είναι εντονότερα φέτος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές λόγω της οικονομικής και της ενεργειακής κρίσης, οι συνάδελφοι μας βρίσκονται στη χειρότερη οικονομική κατάσταση» είπε, σημειώνοντας πως «ήδη από τα χρόνια των μνημονίων, από το 2012-2013, όταν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι βρίσκονται στο ενιαίο μισθολόγιο, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη μεγαλύτερη μείωση. Είμαστε οι μόνοι που η μείωση μισθών και επιδομάτων έφτασε συνολικά το 45% (δώρο Πάσχα, Χριστουγέννων κτλ). Θεωρούμε ότι πρόκειται για τεράστια αδικία. Αντίθετα, από το 2012-2022 είχαμε αρκετές ομάδες δημοσίων υπαλλήλων στους οποίους έχουν δοθεί κάποια επιδόματα, στους εκπαιδευτικούς δεν έγινε απολύτως τίποτε. Αυτό λοιπόν που προτάσσουν οι εκπαιδευτικοί είναι να υπάρξει μια οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών».

Προανήγγειλε δε κλαδικές κινητοποιήσεις για το ζήτημα αυτό, γνωστοποιώντας ότι η Ομοσπονδία έχει αιτηθεί συνάντηση με το υπουργείο Οικονομικών «και θα φτάσουμε και μέχρι τον πρωθυπουργό».

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ «το προβλήματα που είχαμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, εντάθηκαν λόγω της παράτασης της τουριστικής περιόδου. Είχαμε φαινόμενα εκπαιδευτικών να μένουν μέσα στο αυτοκίνητό τους. Μας ενημέρωσε σχετικά η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, ενώ οι ΕΛΜΕ Κυκλάδων και ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου μας είπαν πως οι εκπαιδευτικοί δεν έβρισκαν σπίτι με αποτέλεσμα να στοιβάζονται 4 και 5 άτομα σε μια γκαρσονιέρα ή να πληρώνουν 80 και 90 ευρώ σαν να είναι τουρίστες.

Για αυτό το θέμα έχουμε ζητήσει συνάντηση με το υπουργείο Εσωτερικών γιατί πρέπει να βρεθεί λύση και σε συνεργασία με τους δήμους. Υπήρχε ένα κονδύλι που δίνονταν στους δήμους και η πρόταση μας προς την ΚΕΔΕ ήταν τουλάχιστον να υπενοικιάζουν έστω Σεπτέμβριο-Οκτώβριο μικρά ξενοδοχεία και αυτά να τα διαθέτουν στους εκπαιδευτικούς.

Ζητάμε επίσης την επαναφορά του επιδόματος σίτισης στέγασης που έδιναν οι δήμοι, που δεν κατανοούμε για ποιο ακριβώς λόγο κόπηκε. Ως μελλοντική λύση, προτείνουμε επίσης κάτι που ήδη καταφέραμε ως Ομοσπονδία με το δήμο Μυκόνου: Στα Άνω Μερά, ήταν το πρώτο σχολείο που χτίστηκε με 18 διαμερίσματα για τους εκπαιδευτικούς. Η πρόταση λοιπόν που μεταφέρουμε και στο υπουργείο είναι στα καινούργια σχολικά κτίρια που κατασκευάζονται να έχουμε παράλληλα δίπλα και διαμερίσματα για τους εκπαιδευτικούς. Ας είναι αυτό το παράδειγμα ένα σχολείο-πιλότος για μελλοντική λύση» πρότεινε ο κ. Κωνσταντίνου.

Έως και 200 παραιτήσεις σε μια ημέρα

«Φέτος καταγράφηκαν οι περισσότερες παραιτήσεις εκπαιδευτικών επειδή δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα. Υπήρχαν ημέρες που είχαμε έως και 200 παραιτήσεις την ίδια ημέρα» τόνισε από τη μεριά της η γ.γ της ΟΛΜΕ, Στέλλα Mανουσογιωργάκη. Και η παραίτηση σημαίνει, όπως διευκρίνισε, ότι αυτοί που παραιτούνται δεν θα έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν για δύο σχολικές χρονιές. «Σκεφτείτε πόσο απελπισμένος είναι ο κόσμος για να φτάνει σε παραίτηση επειδή δεν μπορεί να ζήσει».

Από εμπνευστές…εξαθλιωμένοι

«Ουσιαστικά μας έχουν κόψει ένα ολόκληρο μισθολογικό κλιμάκιο» τόνισε από τη μεριά του ο Ανδρέας Καργόπουλος, το μέλος της Ομοσπονδίας, ενώ αναφέρθηκε στην αδυναμία των εκπαιδευτικών ηλικίας 30-40 ετών να κάνουν οικογένεια, αλλά και στο γεγονός ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη συνυπηρέτησης στον ίδιο τόπο για τα παντρεμένα ζευγάρια εκπαιδευτικών, όπως προβλέπεται για άλλες κατηγορίες δημοσιών υπαλλήλων.  

Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο πρόβλημα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε μέρη μακριά από παιδικούς σταθμούς και δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά τους, την ώρα μάλιστα που οριακά αγγίζουν τα εισοδηματικά κριτήρια για να πάρουν voucher. «Από τη μια μεριά λοιπόν δεν υπάρχει συνυπηρέτηση, για να πάει η οικογένεια μαζί, από την άλλη δεν υπάρχει πρόβλεψη για να αφήσουν τα παιδιά τους».

Τέλος, υπενθύμισε πως οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται για να συμπληρώνουν ωράριο να πηγαίνουν από το ένα σχολείο στο άλλο χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για τα οδοιπορικά και τις βενζίνες, ειδικά τώρα που οι τιμές έχουν εκτοξευθεί. 

«Για ποιο λόγο είναι αυτονόητο ότι ένας αναπληρωτής θα πρέπει να διαθέτει αμάξι και δίπλωμα για διδάξει; Ότι θα πρέπει να μπορεί να ανταπεξέλθει στα οδοιπορικά και τις βενζίνες όταν πολλές φορές τα σχολεία απέχουν δεκάδες χιλιόμετρα μεταξύ τους; Όλος ο μισός νόμος Ηλείας μετακινείται από την Πάτρα κάθε μέρα. Το μισό Κιλκίς μετακινείται από τη Θεσσαλονίκη κάθε μέρα» είπε ο κ. Καργόπουλος, με τον Πρόεδρο της ΟΛΜΕ να συμπληρώνει πως πάνω από το 40% των εκπαιδευτικών διδάσκει σε τουλάχιστον δύο σχολεία.

Να σημειωθεί ότι την ίδια στιγμή, τα τροχαία ή οι θάνατοι εκπαιδευτικών που έχουν καταγραφεί κατά την μετακίνησή τους από το ένα σχολείο στο άλλο, δεν θεωρούνται εργατικά ατυχήματα!

«Όταν έχεις εξαθλιωμένο τον εκπαιδευτικό, όταν αναγκάζεται να ζει σε τρώγλες, να μένει μακριά από την οικογένειά του, να σκέφτεται δύο και τρεις φορές αν θα επισκεφθεί τον τόπο κατοικίας του μια φορά στο δίμηνο, ζημιώνεται το δημόσιο σχολείο. Το θέμα δεν είναι μόνο τα οικονομικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, αλλά όλα αυτά τα ζητήματα αφορούν το δημόσιο σχολείο και την παρεχόμενη εκπαίδευση. Ο εκπαιδευτικός εμπνέει. Αν τον οδηγείς να ζει σε συνθήκες εξαθλίωσης πώς να εμπνεύσει;» υπογραμμίζει ο κ. Καργόπουλος.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις