Breaking news

Πίνακες ΑΣΕΠ 3ΕΑ2025 Εκπαιδευτικοί «δύο ταχυτήτων» στην Ειδική Αγωγή
A

Σε εξέλιξη είναι οι αιτήσεις στο ΑΣΕΠ για τους νέους πίνακες εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και -όπως είναι αναμενόμενο- η προσοχή όλων είναι στραμμένη στην προκήρυξη 3ΕΑ/2025 η οποία αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό (δάσκαλους, νηπιαγωγούς, φιλόλογους κ.ά.). Η 3ΕΑ/2025 αποτελεί το επίκεντρο ενδιαφέροντος για χιλιάδες υποψήφιους όμως, πίσω από τους αριθμούς και τις αιτήσεις, υπάρχει μια πραγματικότητα που κατατάσσει τους υποψήφιους σε... εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων.

Είναι γεγονός πως κάποιες ειδικότητες «τρέχουν» με γρήγορους ρυθμούς προς την πρόσληψη, ενώ άλλες περιμένουν μάταια σε πίνακες που δεν κινούνται σχεδόν καθόλου. Ως εκ τούτου θα μπορούσε κάποιος να πει πως η 3ΕΑ/2025 δεν είναι μια ενιαία προκήρυξη, αλλά ένα «ψηφιδωτό» διαφορετικών ρυθμών και προοπτικών.

Έτσι, όσοι ανήκουν στις «ταχέως κινούμενες» ειδικότητες έχουν βάσιμες ελπίδες να προσληφθούν μέσα στην επόμενη τριετία σε κάποιο σχολείο ως αναπληρωτές, συχνά ακόμη και με περιορισμένα μόρια.

Αντιθέτως, οι υποψήφιοι των «στατικών» ειδικοτήτων μπορούν να περιμένουν χρόνια ολόκληρα μέχρι να έρθει η σειρά τους και πολλές φορές καλούνται να στραφούν σε εναλλακτικές στρατηγικές εργασίας. Όσοι δεν το βάζουν κάτω στρέφονται στο να αποκτήσουν εμπειρία μέσω παράλληλης στήριξης ή δηλώνουν ευρύτερη γεωγραφική διαθεσιμότητα και προσπαθούν να αποκτήσουν περισσότερα πτυχία για να αναπτύξουν το «προσοντολόγιο» τους.

Οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη απορρόφηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία προσλήψεων των τελευταίων ετών και τις ανάγκες των σχολικών μονάδων ΕΑΕ:

Δάσκαλοι ΕΑΕ (ΠΕ71): Ο «πρωταθλητής» των προσλήψεων

Η πιθανότητα πρόσληψης των δασκάλων είναι πολύ υψηλή, ειδικά για όσους διαθέτουν προϋπηρεσία ή δηλώνουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές:

  • Καλύπτουν το μεγαλύτερο όγκο αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια ΕΑΕ.
  • Οι προσλήψεις είναι συνεχείς σε ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη Στήριξη.
  • Οι πίνακες ΑΣΕΠ συχνά «στερεύουν» από υποψήφιους

Νηπιαγωγοί ΕΑΕ (ΠΕ61): Μια ακόμη ειδικότητα με υψηλή ζήτηση

Η πιθανότητα πρόσληψης των νηπιαγωγών είναι υψηλή, με δυνατότητα για ταχεία ένταξη σε κάποιο σχολείο.

  • Η προσχολική Ειδική Αγωγή ενισχύεται συνεχώς, ειδικά σε δομές όπως ΚΕΔΑΣΥ και ΣΜΕΑΕ.
  • Επάρκεια σε ΕΑΕ και εξειδίκευση προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Οι «αργές» ειδικότητες της 3ΕΑ

Φιλόλογοι ΕΑΕ (ΠΕ02.50) - Πολλοί υποψήφιοι στον πίνακα, ενώ η ζήτηση παραμένει σταθερή.

Η πιθανότητα πρόσληψης των φιλολόγων είναι από μέτρια έως χαμηλή, ανάλογα με την περιοχή.

  • Η προϋπηρεσία και ο τόπος διαθεσιμότητας κάνουν τη διαφορά.
  • Διδακτική εμπειρία σε ΕΑΕ είναι σημαντικό προσόν.

Μαθηματικοί ΕΑΕ (ΠΕ03.50) & Φυσικοί (ΠΕ04.50) - Οι μεγάλοι «χαμένοι»

Η πιθανότητα πρόσληψης των μαθηματικών είναι χαμηλή καθώς:

 

  • Οι προσλήψεις είναι περιορισμένες σε σχέση με τον αριθμό των υποψηφίων.
  • Ειδικά στις μεγάλες πόλεις, οι πίνακες είναι “παγωμένοι”.

Ξένες Γλώσσες, Πληροφορική & Τέχνες (ΠΕ06.50, ΠΕ86.50, ΠΕ08.50 κ.λπ.)

Η πιθανότητα πρόσληψης είναι πολύ χαμηλή, εκτός εξαιρέσεων, καθώς:

  • Οι θέσεις είναι ελάχιστες σε ΕΑΕ σχολεία και κυρίως συμπληρωματικές.
  • Πολλοί υποψήφιοι μπαίνουν στους πίνακες χωρίς πραγματικές πιθανότητες διορισμού.

Τελικά, ποιοι έχουν προβάδισμα;

Εκτός από την ειδικότητα, η σειρά στους πίνακες επηρεάζεται από τέσσερις βασικούς άξονες:

  • Προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή (ειδικά σε Παράλληλη Στήριξη).
  • Μεταπτυχιακό ή επιμόρφωση στην ΕΑΕ (μοριοδοτούν σημαντικά).
  • Διαθεσιμότητα εργασίας σε δυσπρόσιτες περιοχές.
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις