Την είδηση ότι η Β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα ανακοινωθεί πριν από τις 25 Σεπτεμβρίου, επιβεβαίωσε σήμερα μιλώντας στο MEGA η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη.
Μιλώντας για τα κεντά στα σχολεία η κ. Ζαχαράκη αρχικά δήλωσε: «Θα είναι δύσκολο να μην έχεις μια χρονιά με κενά. Είναι σύνθετη άσκηση. Αν και έγιναν 10.000 διορισμοί, μπήκαν 5.600 εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης, 3.196 εκπαιδευτικοί στη ειδική αγωγή, καλύπτονται κατά προτεραιότητα τα σχολεία τα ειδικά. Είναι και 993 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικές ομάδες στα κέντρα αξιολογήσεων. Οι αναπληρωτές που έλαβαν το SMS είναι 24.500 αλλά και ακόμα υπάρχουν ανάγκες. Από το 2019 και μετά έχουν γίνει 48.500 διορισμοί. Από το 2019 διορίστηκαν μόνιμοι εκπαιδευτικοί άνω των 48.000 συναδέλφων»
Θέλοντας να δικαιολογήσει τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία από την πρώτη ημέρα λειτουργίας τους, η υπουργός δήλωσε: «Σε κάποια Περιφέρεια καλέσαμε 336 εκπαιδευτικούς. Την πρώτη μέρα που πήγαν πήραν άδεια οι 100, μόνιμοι. Για διάφορους λόγους όταν κάποιος μονιμοποιείται μπορεί να κάνει ενεργοποίηση μίας άδειάς του. δεν θα πάει στο σχολείο για την περίοδο που του επιτρέπει η άδειά του. Εκείνη την στιγμή πρέπει να ενεργοποιηθεί αναπληρωτής. Στην 1η Σεπτεμβρίου ενεργοποιείται η καταγραφή των κενών»
Στη συνέχεια η κ. Ζαχαράκη πρόσθεσε ότι «θα προσπαθήσουμε φέτος η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών να μην γίνει Οκτώβριο που συνήθως γίνεται, να γίνει μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου».
Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Proson.gr, το υπουργείο έχει ως στόχο να ανακοινώσει τη Β' φάση τη Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, σχεδόν δηλαδή δύο εβδομάδες νωρίτερα σε σχέση με την ανακοίνωση του 2024. Πέρυσι η Β΄ φάση είχε ανακοινωθεί στις 7 Οκτωβρίου για την Γενική Παιδεία και στις 21 Οκτωβρίου για την Ειδική Αγωγή.
Βοήθημα σε εκπαιδευτικούς σε δυσπρόσιτες περιοχές
Στη συνέχεια η υπουργός αναφέρθηκε στο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που αδυνατούν να βρουν σπίτι, ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση.
«Μία λύση για το στεγαστικό των εκπαιδευτικών είναι έπειτα από καλή συνεννόηση με τις τοπικές αρχές να βρεθούν λύσεις. Για την επόμενη χρονιά εξετάζουμε ένα ζήτημα να δοθεί βοήθημα στους αναπληρωτές και άλλους εκπαιδευτικούς που καλούνται ιδιαίτερα σε δυσπρόσιτες περιοχές», δήλωσε η κ. Ζαχαράκη.
Για τα ΚΕΔΑΣΥ
«Έχει μεγάλη εκκρεμότητα λόγω του μεγάλου όγκου αιτημάτων. Ένα από τα θέματα είναι το στεγαστικό, το ζήτημα μαθησιακών αναγκών των παιδιών θα είναι ένα βασικό θέμα το οποίο δεν θα αντιμετωπίσει η τωρινή υπουργός Παιδείας αλλά και όλοι οι επόμενοι. Για αρχή έχουμε αυξήσει τον πληθυσμό, τους ανθρώπους που δουλεύουν εκεί. Συστήσαμε οργανικές θέσεις. Θα γίνει ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα αιτήματα για να τα παρακολουθούμε πιο εύκολα και να είναι πιο εύκολη η διαδικασία», υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη.
Για το εθνικό απολυτήριο
«Ήδη έχουμε κάνει μία πρώτη συζήτηση για το εθνικό απολυτήριο, και η αλήθεια είναι ότι πολλά κόμματα συναντήθηκαν στο ότι το λύκειο δεν θα πρέπει να είναι πια μόνο προθάλαμος για τις πανελλαδικές. Η 3η λυκείου να είναι κενή για τις πανελλαδικές γιατί είναι η προετοιμασία για να μπεις στο πανεπιστήμιο. Θέλαμε να μιλήσουμε για ένα δυνατό απολυτήριο, που σημαίνει ότι κάθε τάξη μετράει, που σημαίνει ότι όταν φτάσουμε στην δομή του οι προτάσεις είναι στο να μετράει ο βαθμός κάθε τάξης ξεχωριστά με διαβάθμιση από 1η έως 3η λυκείου. Και βέβαια το να μπορεί να βρεθεί ο τρόπος έτσι ώστε με τα νέα βιβλία, τις νέες παιδ. μεθόδους να ελπίσουμε ότι με ένα πιο δυνατό εθνικό απολυτήριο – όπου μέσα θα έχει και εάν κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας όπως και ένα πιστοποιητικό πληροφορικής. Δεν μιλάμε αυτή την στιγμή για κατάργηση των πανελλαδικών», σημείωσε.